Skogsvilde, Där blev besgubben botad

... Så då har man rostskyddat

... Åtgång ca 4liter Tectyl, med allt mixtrande...Hade tre sprutburkar med tjockt medel,naturligtvis stelnade,tydligen läcker burkarna lite så det är väl färskvara...En burk fick jag igång lite med mortlande i burken lite Tectyl,olja, diesel, och sågkedjeolja. Blev inte riktigt bra,småklumpar som täppte sprutpistolen,försökte sila geggan...Först nu började man bli riktigt smur

...Lyckades få ut lite klumpfri geggasmörja...Sedan försökte jag blanda upp asfaltskitt,fiberförstärkt...Gick någorlunda bra...smurare blev man

... Hade man bara sluppit kladdandet med det så...Ca 1,5l sågkedjeolja användes...Spillolja fanns inte tillgängligt för stunden tyvärr....För mig jag hällt bromsolja i den lilla skvätt jag hade så det blir staketsmörja...Annars är det inte så kladdigt att rostskydda,andra jobb på bilen kan ju också vara nog så kladdiga...lägger ju papper under helst säkrat med lite småtyngder...inte så kul om det börjar blåsa och pappret flyger iväg... Rostskydda är ju ett bra gör det självjobb om man inte glömmer av det

... I Volvons manual står det att rostskyddet ska ses över vart tredje år när bilen blivit åtta år gammal...