Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad jag är nöjd!  (läst 1092 gånger)

Johnny

• Värmland
Vad jag är nöjd!
« skrivet: 14 apr-07 kl 20:41 »
Hej!

Vill bara berätta att jag är jätte nöjd och imponerad av min häst.
En nodsvensk travare efter den stora löparen Elding.

Har inte varit körd på 1 år, skadat mitt knä och fått en knodd till,  och i förra helgen så började jag köra skräp från trädgården.
Under veckan har hon fått gått lätt för gräsharven för att göra ordning vinterhagen.
Imorgon skall vi köra ris från hagarna.

Det är som hon aldrig har varit nedställd.

När jag slutade så kunde jag ställa henne still med vagn och allt och gå in och äta middag
och när jag kom ut så stog hon på samma ställe som jag hade sagt till henne.

Var tvungen och testa detta efter som en gammal man sa att de gjorde så förr med sina hästar ibland.

Hon är lika dan och jag kan bara vara nöjd för att få ha henne som arbetskamrat.

/Johnny

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
Re:Vad jag är nöjd!
« Svar #1 skrivet: 14 apr-07 kl 21:07 »
Min nya häst, 16 årig travare är inte körd på 10 år. Hmm..ingen visste OM hon var körd. Efter att ha tömkört en gång satte vi för henne o körde en sväng.. Verkar funka bra... :D Hon kanske kan bli min skogskörningsPÄRLA!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Norrsken

• -
« Svar #2 skrivet: 14 apr-07 kl 21:20 »
Ett äldre sto som har alla fyra på jorden är bland det mest pålitliga man kan tänka sig. Vår gamla dam är 27 i år, och lika säker och trygg som alltid! Dock inte inkörd. Men, med hennes psyke hade hon säkerligen varit lika pålitlig på det området om hon varit körd.. Heder åt kloka gamla tanter! :-*
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Falin

• -
« Svar #3 skrivet: 15 apr-07 kl 09:45 »
Jag vill också berätta om min duktiga ponny!  :) Fjärde gången under ryttare tog vi en skogstur, jag på den stora hästen, och hon både skrittade och travade som hon aldrig gjort något annat. Jag är jättestolt både över henne och ryttarinnan.

A9kha

« Svar #4 skrivet: 15 apr-07 kl 11:45 »
Mitt älskade New Forest sto nu 29 år kördes för första gången när hon var 23 år
innan hade hon fått 10 föl och bara ridits lite .
Men det är verkligen en pålle med alla fyra på jorden ,klokare pålle har jag aldrig mött.
Jag har inget körkort och bor ute på landsbygden ,så jag tog hästen till grannar mm.
Och det var bara att parkera i trädgården ,så gick hon där och beta tills jag kom igen.
Det var för att jag skulle få med mej stolpar mm till stängsel jag tyckte det kunde vara bra att kunna köra henne med . ;D
Tror inte de någonsin glömmer om det är något de tycker om att göra så visr de det lika tydligt som det de inte tycker om .

Dela detta:

* Inloggade just nu

410 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser