Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ersättningar vid gemensamt vatten och avlopp.  (läst 1023 gånger)

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
Ersättningar vid gemensamt vatten och avlopp.
« skrivet: 11 okt-15 kl 12:05 »
Hej!
Jag ska försöka beskriva.

På 60-talet delades en villatomt och den avstyckade tomten fick ett avtalsservitut på vatten och avlopp.
Det som inte skrevs in var hur framtida kostnader skulle fördelas, nu när miljökontorets krav på efterbehandling av vattnet från trekammarbrunnen blir detta högaktuellt.

Miljökontoret gör ingen skillnad på fritidshus och fastboende, vad avser bäddens storlek (20 m2/hushåll),
så den kostnaden ska ju delas lika.
Men kan den part som har brunn och bädd på sin mark kräva markhyra av fritidshusägaren och i så fall vilken summa?

Några funderingar, kommer säkert fler...
Beekeepern.
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

kurt

SV: Ersättningar vid gemensamt vatten och avlopp.
« Svar #1 skrivet: 11 okt-15 kl 12:18 »
Den enda skillnaden är väl att avloppet  tar lite större plats nu? Annars är det ju fortfarande samma parter som delar vatten och avlopp? Jag vet inte hur kostnaderna fördelas idag, men är det bara så att avloppet blir lite större så borde det rymmas inom befintligt servitut och hyra har jag aldrig hört talas om i dessa sammanhang

Dela detta:

* Inloggade just nu

550 gäster, 1 användare
Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser