Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Frukt & bär REA 50%  (läst 16187 gånger)

Gilbert

• Gäst
SV: Frukt & bär REA 50%
« Svar #100 skrivet: 02 jun-16 kl 16:47 »
Planterat de första på försök. Har tagit en stor jordklump och rot med flytten.

Gräver ett motsvarande hål. Vattnar, sätter ner plantan utan att plocka bort gräs och ogräs. Vattnar igen. Binder upp med bambu och strör på kogödsel och ger en hel kanna vatten per dag ett par dagar och låter näringen från gödseln gå ner med vatten.

Gödseln kommer att sjunka undan med tiden, rotskott mm lägger jag bara ner och fyller på gödsel. Tar det här sig flyttar jag resten av de 50 plantorna i två omgångar.

Ett svart får

• Bohuslän
« Svar #101 skrivet: 02 jun-16 kl 17:14 »
Du behöver inte gödsla så mycket på en gång. Det kan få rötterna att stanna kvar eftersom de inte har någon större anledning att söka sig iväg utåt. Egentligen bättre att vänta med gödslet ett eller två år.

Gilbert

• Gäst
« Svar #102 skrivet: 02 jun-16 kl 17:45 »
När man inte riktigt vet hur så är annars en gräva ner + vattna + mera jord + vattna och vattna igen en bra universell metod, hjälper mot det mesta.

Gilbert

• Gäst
« Svar #103 skrivet: 02 jun-16 kl 19:49 »
En av Norna hallonen var längre än mig, långa stora plantor med stadig vedig stam.

Gilbert

• Gäst
« Svar #104 skrivet: 06 jun-16 kl 10:43 »
Lågpristräden har kart!

Här en bild från Katja.

Ca 43 kart på tre träd kommer att städas till runt 30 kart ca 10 på varje och max 3 på en gren första året.

« Senast ändrad: 06 jun-16 kl 10:50 av Gilbert »

Dela detta:

* Inloggade just nu

442 gäster, 2 användare (1 dolda)
Undine

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser