Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Torka vaxbönor?  (läst 1845 gånger)

christelle

• Blekinge
Torka vaxbönor?
« skrivet: 24 sep-15 kl 11:56 »

Vill helst inte sätta igång en frys bara för bönornas skull så det hade varit nimmt att lägga dom i torken men funkar det bra, jag menar blir det bra sen när en ska använda dem?
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Gilbert

• Gäst
SV: Torka vaxbönor?
« Svar #1 skrivet: 24 sep-15 kl 12:04 »
Vi äter upp dem medan det är säsong fram till frosten. Man äter ju hela bönan med balja. Jag tror man tappar massor av smak om man gör något annat.
När vi kokat potatisen så lägger vi ner vaxbönorna någon minut bara i potatisvattnet. Då blir de som bäst.
« Senast ändrad: 24 sep-15 kl 13:21 av Gilbert »

christelle

• Blekinge
SV: Torka vaxbönor?
« Svar #2 skrivet: 24 sep-15 kl 12:16 »
Jag menar hela bönan inklusive allt. Här finns ingen möjlighet att äta upp alla bönor i höst. Jag odlar för hela årets behov och har alltid tidigare förvällt dem halva med skida och allt i kryddat vatten och sen frusit dem i vattnet. Men det tar en faslig massa plats att frysa bönor i vatten så frågan är om det hade blivit bra att torka dem men då kanske i mindre bitar?
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Dela detta:

* Inloggade just nu

627 gäster, 4 användare (1 dolda)
Monemika, Be, Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser