Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  gamla ensilagebalar  (läst 1903 gånger)

sjokarret

• Uppland
gamla ensilagebalar
« skrivet: 06 aug-15 kl 07:58 »
Vad gör folk av alla överblivna gamla ensilagebalar från i fjol? Finns det vettigt användningsområde?

bo_i_dala

SV: gamla ensilagebalar
« Svar #1 skrivet: 06 aug-15 kl 08:41 »
Hej!
Om balen bara är hel så är det bara att använda som foder!!
MVH/ Bosse

christelle

• Blekinge
« Svar #2 skrivet: 06 aug-15 kl 12:38 »
Jag täckodlade förr med (gammalt och halvmögligt) ensilage. Går dock inte här längre pga mördarsniglar.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Mamsingen

• Småland
« Svar #3 skrivet: 19 aug-15 kl 06:48 »
vi har öppnat sådana och lagt som en bädd och odlar i dom:-)
Om du börjar känna dig lite annorlunda, kan det bero på att du börjar vara dig själv:)

Om man står och funderar för länge på nästa steg, kan man bli stående på ett ben... har jag hört.

Drängen84

• Jämtland
« Svar #4 skrivet: 11 nov-15 kl 23:17 »
När jag arbetat i storskaligt jordbruk har det hänt att vi skurit av plast och nät eller snören och låtit balarna ligga ett år på kompost och sedan spridit ut det på åkrarna samtidigt med gödseln inför plöjningen på hösten. Är en fördel om man kan åtminstonde klyva balarna eller ännu hellre köra dom genom någon form av balrivare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

585 gäster, 2 användare (1 dolda)
Staem

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser