Alla vinkelväxlar med flatremsskivor som jag har sett har invändiga splines som passar på kraftuttaget. Tyvärr är alla traktorer olika både vad det gäller bultdelning och hur långt kraftuttagsaxeln sticker ut bakom fästbultarna och hur långt ut flatremsskivan måste vara för att gå fri för traktorkroppen och lyftarmarna. Därför gäller det att hitta en remskivsväxel som passar på just din traktor. Att göra en adapterplatta skulle leda till att bara yttersta ändan av kraftuttagsaxeln går in i innersplinesen på vinkelväxeln så då är risken stor att du vrider sönder någonting.
Jag har själv en Massey-Ferguson 165 som verkar vara svår att hitta en vinkelväxel till. Jag har funderat på att montera vinkelväxeln från en skrotad självlastarvagn på en hemsvetsad ram med trepunktsfäste och montera en flatremsskiva från ett skrotat tröskverk på vinkelväxeln. Om jag hänger hela vinkelväxeln i trepunktslyften och driver den med en vanlig kraftöverföringsaxel från krafuttaget får jag en universalvinkelväxel som passar vilken traktor som helst med samma grovlek på kraftuttaget.