Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  struts/emu ägg?  (läst 7813 gånger)

ledup

struts/emu ägg?
« skrivet: 06 apr-07 kl 19:26 »
Är det någon som kläckt struts eller emu ägg som vet något om äggkläckare till dessa?

Skytten

• Skåne
Re:struts/emu ägg
« Svar #1 skrivet: 06 apr-07 kl 19:45 »
En struts kan kläckas i en vanlig kläckare, men den får givetvis ändras, så att ägget(en) får plats. De ska inte "vickas" utan vändas.
jag har försökt en gång med 4 ägg, fick fram tre, och två blev slaktvuxna. Kul fågel, men man måste kunna hålla löparbana.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Sia

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 06 apr-07 kl 22:48 »
Här kan du hitta riktiga proffs som har kläckt fram strutsar i många år:
http://www.sahlinsstruts.se/
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 09 sep-07 kl 00:51 »
Jag vill köpa hela ägg med gula och allt! Finns det någon här som är uppfödare? Nära Jönköping/Västra götaland-Smålandsgränsen eller nära Norrköping?
 Någon som säljer ogarvade skinn eller något sekunda garvade...då även benskinn och halsskinn? Hör av er om ni vet någon.
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

Gert

• Småland
SV: struts/emu ägg?
« Svar #4 skrivet: 29 maj-08 kl 01:06 »
Citera
Jag vill köpa hela ägg med gula och allt! Finns det någon här som är uppfödare? Nära Jönköping/Västra götaland-Smålandsgränsen eller nära Norrköping?
 Någon som säljer ogarvade skinn eller något sekunda garvade...då även benskinn och halsskinn? Hör av er om ni vet någon.

Leo Berg i Lindome kanske har.

Exotica

• Hejdeholms Gård
SV: struts/emu ägg?
« Svar #5 skrivet: 03 aug-08 kl 17:27 »
Jag har riktiga strutskläckare till salu. Hör av dig, men även andra om intresse finns!
Lama, alpacka, jak & kamel - underbara nyttodjur!

Dela detta:

* Inloggade just nu

1522 gäster, 2 användare
torbjorn, Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser