Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur härdiga är kombinationsrserna?  (läst 912 gånger)

S00L

• Norrtäljebo med Hedemorahöns och svensklantras get
    • Uppland
Hur härdiga är kombinationsrserna?
« skrivet: 15 mar-15 kl 11:26 »
Hej, jag tänkte utöka min hedemoraflock med nån kombinationsras, typ Faverolle eller orpington genom att köpa några djur och blanda in i min flock. Vill ha högre slakt vikt men ändå behålla äggproduktionen. Jag har mina höns naturligt utan extra värme eller ljus. Hönshuset är delvis isolerat men tätt o fint. Klarar dessa raser detta eller blir det för kallt?

Stormcrow

• Norrbotten
SV: Hur härdiga är kombinationsrserna?
« Svar #1 skrivet: 15 mar-15 kl 13:09 »
Just de raserna du nämner har jag ingen erfarenhet av, men jag har sussex, och de klarade vintern i norrbotten bara fint utan någon extra värme. -32 som kallast i vinter, inga förfrysningar, och unghönsen värpte nästan dagligen.

daniel70

• Gotland
« Svar #2 skrivet: 15 mar-15 kl 22:56 »
Sussex eller Plymoth Rock borde öka avkommans vikt och ändå ge bra med ägg.

S00L

• Norrtäljebo med Hedemorahöns och svensklantras get
    • Uppland
« Svar #3 skrivet: 17 mar-15 kl 18:24 »
Ah tack ska kolla in de raserna

Dela detta:

* Inloggade just nu

698 gäster, 1 användare
The_prepping_pirate

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser