Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Getter + vatten = bra kombination!?  (läst 1860 gånger)

bissingen

• Halland
    • AmandaDesign Silversmide
Getter + vatten = bra kombination!?
« skrivet: 12 mar-15 kl 07:23 »
Förhoppningsvis är det snart dags att skaffa dvärggetter😊 och då dyker en del frågor och funderingar upp.

Vi bor intill en å och jag klurar på om det kan räcka som inhängning åt det hållet. Jag har förstått att getter är bra på att få för sig saker, så kanske kan de tom få för sig att ge sig ut i vattnet för att upptäcka vad som är på andra sidan? :O

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Getter + vatten = bra kombination!?
« Svar #1 skrivet: 12 mar-15 kl 12:30 »
De flesta getter är dåliga simmare, och avskyr vatten.  Men är nöden stor, så kan de nog.  (Om det t ex finns en Tjusig Kille på andra sidan!  ;) )  De flesta getter är duktiga på att klättra och hoppa.

Som vanligt gäller "Ett gott bete är bästa stängslet", men det vet du förstås redan.

(Har du bestämt dig för just dvärggetter, eller kan du fundera en stund på någon av våra svenska raser?  Det finns flera utrotningshotade!)
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

545 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser