Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbytardag på Uddeholm. 3/5-15 (Västmanland)  (läst 4807 gånger)

Flying Goose

• Västmanland
SV: Hönsbytardag på Uddeholm. 3/5-15 (Västmanland)
« Svar #20 skrivet: 17 apr-15 kl 15:09 »
Hittills 29 säljare anmälda!
Här är hela listan:-)

*Jessica Björkfall - Kalkonkycklingar, vaktelkycklingar/ungdjur/vuxna, blockljus med fjäderfämotiv, avelsägg från kalkon, vaktel, Wyandotte, Wyandottekycklingar (silversvartrandad stor). Blandisungdjur, Orpingtonkycklingar, blandraskycklingar.
*Susanne Hedlund-
*Tarja Forslund- Dvärgsilke, Hedemora, Sultaner(svart och vit), Island och isbar. (Hästtransport. Plats reserverad vid hönsgård.)
*Eva Spathon - Brahma, Sussex, CCL och blandras kycklingar hoppas jag.
*Karl-Alfred Andersson - Kycklingar och eventuellt ägg.
*Catrine Hansson - Kycklingar av Laxfärgad dv.kochin och viltfärgad dv.silke samt tomatplantor.
*Jenny Rangfjord Montgomery - Förhoppningsvis vaktelkycklingar.
*Amanda Olsson Cedervall - Jag kommer förhoppningsvis ha med mig: Sabelpootkycklingar i färgerna isabell porslin och guldsvart porslin, Araucana, Barnevelder, Grönvärparblandningar. (Kycklingar och ungdjur.) Sen kommer jag förhoppningsvis även ha med mig franska vädurar och vita blåögda wiener.
*Högberga AB - Fjäderfäprodukter
*Jessica Hallgren - Jag satsar på att ha Hedemora kycklingar och new Zealand kanin ungar.
*Sara Andersson - Unghöns och kycklingar.
*Maria Söderkvist - Åsbohöns, Maran, Fiftyfive Flowery Guld, alla dessa kycklingar/ungdjur. Dv. Kochin choklad vuxna.
Ev en grupp med Fiftyfive Flowery Guld vuxna.
Matägg (Önskan om att stå vid hönsgård.)
*Pernilla Semb - Gotlandskaniner och Hedemorahöns, båda genbank.
*Sara Forslund - Kycklingar/ungdjur av Tysk Sperber, Kalkoner, vaktlar. Och lite plantor av Tomat, pumpa,squash. Om allt vill sig väl vill säga.
*Anki Hällström - Vi tar med Tomat, Chili samt lite andra plantor
*Britta Granström - Växter, (perenner)
*Maria Gustavsson - Jag kommer med kaniner och förhoppningsvis kycklingar av brahma, dvärg kochin och nakenhalsar. Ev även lite löpanks ällingar.
*Monica Röding - Tomtar, änglar och vilda djur formad av ull. Gosedjur i fleecetyg och med angoragetsull som stoppning. Har också några skinn och kuddar till salu.
*Anette Lindström - Hedemora - Mille fleur - Duvor (Hästtransport. Plats reserverad vid hönsgård.)
*Teresa Jonsson - Maran hönor och kycklingar, faktaböcker om djur, höns och trädgård, honung, fikonplantor.
*Linda Sängstuvall - Kycklingar av appenzeller, kanske isbar och kalkoner.
*Emelie Abramsson - Jag kommer att ha med mig diverse grönsaksplantor. Och förhoppningsvis kycklingar av Pavlovskaja, Maran & ev Barnevelder.
*Elisabeth Nisses-Gagnér - Kaninungar (dvärgvädur) samt ev blandraskycklingar.
*Kicki Sandberg - Smycken,burkar,ljus m,m. http://ksdesign.storedo.com/
*Alexandra Wästborn - Kaniner
*Angelica Boudin -
*Dan Larsson - Jag är barnboksförfattare och bosatt i Enköping. Jag brukar från och till stå med på marknader och en och annan hönsbytardag med mina böcker. Försöker få fler barn- och ungdomar att läsa skönlitteratur.
*Ulla-Britt - Handgjorda repliker av historiska smycken i brons och silver.
*Monica Norberg - Dv kochintupp född i januari.
Helvita påfågelduvor och andra helvita duvor.
Flying Goose

Flying Goose

• Västmanland
« Svar #21 skrivet: 23 apr-15 kl 16:22 »
Nu är det även bestämt att Enbacka Kvarn kommer med en lastbil full med hönsfoder av olika slag! Så kom och köp foder till förmånliga priser!:-) Se prislistan längst ned här i listan med säljare.

*Jessica Björkfall - Kalkonkycklingar, vaktelkycklingar/ungdjur/vuxna, blockljus med fjäderfämotiv, avelsägg från kalkon, vaktel, Wyandotte, Wyandottekycklingar (silversvartrandad stor). Blandisungdjur, Orpingtonkycklingar, blandraskycklingar.
*Susanne Hedlund-
*Tarja Forslund- Dvärgsilke, Hedemora, Sultaner(svart och vit), Island och isbar. (Hästtransport. Plats reserverad vid hönsgård.)
*Eva Spathon - Brahma, Sussex, CCL och blandras kycklingar hoppas jag. (ström)
*Catrine Hansson - Kycklingar av Laxfärgad dv.kochin och viltfärgad dv.silke samt tomatplantor. (ström)
*Jessica Hallgren - Jag satsar på att ha Hedemora kycklingar och new Zealand kanin ungar.
*Maria Söderkvist - Åsbohöns, Maran, Fiftyfive Flowery Guld, alla dessa kycklingar/ungdjur. Dv. Kochin choklad vuxna.
*Sara Forslund - Kycklingar/ungdjur av Tysk Sperber, Kalkoner, vaktlar. Och lite plantor av Tomat, pumpa,squash. Om allt vill sig väl vill säga. (ström)
*Maria Gustavsson - Brahmakycklingar, ägg av brahma, dvärgkochin och löpanka. Även några kaninungar.
*Monica Röding - Tomtar, änglar och vilda djur formad av ull. Gosedjur i fleecetyg och med angoragetsull som stoppning. Har också några skinn och kuddar till salu.
*Anette Lindström - Hedemora - Mille fleur - Duvor (Hästtransport. Plats reserverad vid hönsgård.)
*Teresa Jonsson - Maran hönor och kycklingar, faktaböcker om djur, höns och trädgård, honung, fikonplantor.
*Emelie Abramsson - Jag kommer att ha med mig diverse grönsaksplantor. Och förhoppningsvis kycklingar av Pavlovskaja, Maran & ev Barnevelder.
*Elisabeth Nisses-Gagnér - Kaninungar (dvärgvädur) samt ev blandraskycklingar, Plymouth Rock tupp på 1 år.
*Angelica Boudin -
*Dan Larsson - Jag är barnboksförfattare och bosatt i Enköping. Jag brukar från och till stå med på marknader och en och annan hönsbytardag med mina böcker. Försöker få fler barn- och ungdomar att läsa skönlitteratur.
*Catrine Englund - Trio stor laxfärgade Faveroll, 2 månader gamla. En Stor laxfärgad Faverolle-tupp ca 6-7 månader gammal. Några blandisar och ev någon dv-kockin.
*Ann-Marie Gustavsson - Blandraskycklingar, ägg av blandade höns och ankägg.
*Monica Andersson - Höns, vuxna och kycklingar (ström)
*Jennimari Merisola - Vuxna höns av plymouth rock, fifty five flower, araucana, dvärgkochin, dvärgwyandotte, dvärgvithätta ev nån maran. Ägg från dom plus från vita dvärg/mellan silkes och isbar. Också kycklingar från dom raser som är då cirka 3½ veckor. Ägg från japansk jumbo vaktlar. Ev vuxen mignon par. Ev ägg från myskankor och från mignon.
*Enbacka Kvarn - Värpfoder: 40 kg = 150 kr
Hel vete: 40 kg = 100 kr
Hel havre: 40 kg = 100 kr
Helt korn: 40 kg = 80 kr
Korn-kross: 30 kg = 80 kr
Bland-kross: 30 kg = 80 kr
EDEL´s Kyckling Start: 25 kg = 150 kr
EDEL´s Kyckling Tillväxt: 25 kg = 140 kr
EDEL´s Får-pellets: 25 kg = 140 kr
Säg till om det önskas:
EDEL´s Luzernpellets
EDEL´s Värpkoncentrat
Telefonnummer till Lennart: 0705 85 27 10
Flying Goose

Flying Goose

• Västmanland
« Svar #22 skrivet: 23 apr-15 kl 21:21 »
Enbacka Kvarn´s prislista:
Han kommer med stor lastbil som är fullastad, så någon bokning av foder i förväg lär inte behövas tror jag:-)

Värpfoder - Fullfoder: 40 kg = 150 kr = 3,75 kr/kg
Hel vete: 40 kg = 100 kr = 2,50 kr/kg
Hel havre: 40 kg = 100 kr = 2,50 kr/kg
Helt korn: 40 kg = 100 kr = 2,50 kr/kg
Korn-kross: 30 kg = 80 kr = 2,67 kr/kg
Bland-kross: 30 kg = 80 kr = 2,67 kr/kg
EDEL´s Kyckling Start: 25 kg = 150 kr = 6 kr kr/kg
EDEL´s Kyckling Tillväxt: 25 kg = 140 kr = 5,60 kr/kg
EDEL´s Får-pellets: 25 kg = 140 kr = 5,60 kr/kg
EDEL´s Luzernpellets = 160 kr = 6,40 kr/kg
EDEL´s Värpkoncentrat = 230 kr = 9,20 kr/kg
Snäckskal: 25 kg = 110 kr = 4,40 kr/kg
Flying Goose

Flying Goose

• Västmanland
« Svar #23 skrivet: 02 maj-15 kl 00:32 »
Uppdaterad säljarlista!

*Susanne Hedlund-
*Eva Spathon - Brahma, Sussex, CCL och blandras kycklingar hoppas jag. (ström)
*Catrine Hansson - Kycklingar av Laxfärgad dv.kochin och viltfärgad dv.silke samt tomatplantor. (ström)
*Sara Forslund - Kycklingar/ungdjur av Tysk Sperber, Kalkoner, vaktlar. Blandrasällingar Cayuga/Peking. Och lite plantor av Tomat, pumpa,squash. Om allt vill sig väl vill säga. (ström)
*Maria Gustavsson - Brahmakycklingar, ägg av brahma, dvärgkochin och löpanka. Även några kaninungar.
*Elisabeth Nisses-Gagnér - Kaninungar (dvärgvädur) samt ev blandraskycklingar, Plymouth Rock tupp på 1 år.
*Angelica Boudin -
*Catrine Englund - Trio stor laxfärgade Faveroll, 2 månader gamla. En Stor laxfärgad Faverolle-tupp ca 6-7 månader gammal. Några blandisar och ev någon dv-kockin.
*Ann-Marie Gustavsson - Blandraskycklingar, ägg av blandade höns och ankägg.
*Monica Andersson - Höns, vuxna och kycklingar (ström)
*Jennimari Merisola - Vuxna höns av plymouth rock, fifty five flower, araucana, dvärgkochin, dvärgwyandotte, dvärgvithätta ev nån maran. Ägg från dom plus från vita dvärg/mellan silkes och isbar. Också kycklingar från dom raser som är då cirka 3½ veckor. Ägg från japansk jumbo vaktlar. Ev vuxen mignon par. Ev ägg från myskankor och från mignon.
*Enbacka Kvarn -
Värpfoder - Fullfoder: 40 kg = 150 kr = 3,75 kr/kg
Hel vete: 40 kg = 100 kr = 2,50 kr/kg
Hel havre: 40 kg = 100 kr = 2,50 kr/kg
Helt korn: 40 kg = 100 kr = 2,50 kr/kg
Korn-kross: 30 kg = 80 kr = 2,67 kr/kg
Bland-kross: 30 kg = 80 kr = 2,67 kr/kg
EDEL´s Kyckling Start: 25 kg = 150 kr = 6 kr kr/kg
EDEL´s Kyckling Tillväxt: 25 kg = 140 kr = 5,60 kr/kg
EDEL´s Får-pellets: 25 kg = 140 kr = 5,60 kr/kg
EDEL´s Luzernpellets = 160 kr = 6,40 kr/kg
EDEL´s Värpkoncentrat = 230 kr = 9,20 kr/kg
Snäckskal: 25 kg = 110 kr = 4,40 kr/kg
Telefon-nummer till Lennart: 0705 85 27 10
*Gudrun och Gunnar Lundin - Vi har med oss kycklingar , gul orpington, sussex samt laxfärgade faveroll. Alla stor ras.
Samt kanske kycklingar vithättor, silke, dvärgkochin.
*Britt-Marie Rapp - Hedemoratuppar
*Ingmarie - Hedemoratupp
*Ann-Sofie Rexefjord - Dv. Kochin, både tuppar, hönor och kycklingar.
'Jenny Winbo - 3-5 vuxna Hedemora-tjejer.
*Monika - Kaninungar , maran kycklingar , avelsägg maran. (Önskan om att sälja från bil. Stå vid hönsgården om plats finns.)
*Emelie Hultberg - BUT kalkonkycklingar och sedan lite djurtillbehör till gnagare/fåglar + lite annat smått och gott osv:-) (Ström)
*Lena Frick - Har Hundartiklar, utställnings/säljtält, hundböcker.
Hedemora genbank: 2 tuppar 1 höna. Ägg.
Plantor: tomat o tagetes.
*Victoria Fields fd Lindström - Växter, främst Perenner och lite pioner och honung. (Önskan om att parkera bredvid Anette Lindström. Bil + släp.)
Flying Goose

Majasmamma

• Gästrikland
« Svar #24 skrivet: 04 maj-15 kl 12:07 »
Vill bara tacka för ännu en fin dag!
Ni lyckas alltid med vädret och att ha band/bestämda öppettider blev bra för alla.
Välorganiserat för besökaren =  ;D
Vill man så kan man ;P

Flying Goose

• Västmanland
« Svar #25 skrivet: 06 maj-15 kl 10:45 »
Majasmamma - Tack! Kul att du gillade marknaden!! Ja vi hade verkligen tur med vädret som blev kanonbra ju!:-D

Mvh Jessica
Flying Goose

Dela detta:

* Inloggade just nu

730 gäster, 2 användare (1 dolda)
iberisk

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser