Jag bygger mest mekaniska saker och greje till verkstaden just nu, inte ännu läge att börja med för mycket finsnickeri så dessa är på samma gång träning och hjälper mig fullborda min verkstad så att jag kan göra fina saker sen. Detta blir många bilder för jag har visst hunnit göra en massa saker sen sommaren.
Jag gjorde dock en liten skohylla i höstas att ha i grovköket:

Nyligen gjorde jag magnetiska barnlås till skåpen:

Jo jag byggde en liten vedbod av överloppsmaterial:

Ute i verkstan så har jag byggt en egen grovdammsugare med cyklonseparator från en gammal dammsugarmotor som inte längre behövdes då vi fick centraldammsugare i huset:

Min såg har jag gjort flera grejer till, bland annat ett utmatningsbord och en mobil bas, forumanvändaren TW gav mig tipset en gång att göra ett kortare anhåll åt glidbordet, vid tiden tyckte jag det inte behövdes då man kan skruva bort det. Men nu slipper jag göra det oavsett hur jag svänger sågen. Behöver endast det längre anhållet ibland, vilket kan förlängas till 2.50m. Jag funderar på att ersätta detta med en bit aluminiumprofil, kanske också bygga in en vinklingsfunktion.

Den mobila basen har jag tagit designen från av en Matthias Wandel som är lite en av en idol för mig, sågen står på egna fötter, endast när den ska flyttas så åker den upp någon cent från golvet med vippan.
Jag gjorde en arbetsbänk nyligen också, ska göras mera lådor och en tvinga, jag är i skrikande behov av lagring och organisation och jag var trött att jobba på golvet, eller limma på sågen (inte bra):

Jag behöver flytta upp virke från golvet till taket så jag gjorde först dessa hyllor:

Sen hittade jag denna enklare design och den kör jag på nu, ska byggas mera av dessa:

Pust, vilket stort inlägg, och då har jag inte skrivit om alla mina små projekt.