Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Marsvins foder 200 kr för 1,5kg  (läst 1127 gånger)

Lars-Göran

• Torup
    • Halland
Marsvins foder 200 kr för 1,5kg
« skrivet: 18 jan-15 kl 23:08 »
Har idag sett att ungarnas marsvin äter pellets som kostar   :o  200 kr för 1,5 kg . Frugan har för mycket pengar tydligen  och de läggs inte på mig.....
Till mina djur köper jag pellets för 3 kr per kg  till häst,får och fjäderfä,har även havre,korn,vete och majs .Har även mineralfoder.Borde finnas något som passar.
Vad av detta är lämpligt att ge marsvinen , de behöver bara överleva inte ha perfekt glans i pälsen som den dyra pelletsen säkert ger .
Lars
Fåraherde på "fritiden"  55 blandrastackor

Stellan_J

• Våga vägra dv. kochin
    • Halland
SV: Marsvins foder 200 kr för 1,5kg
« Svar #1 skrivet: 18 jan-15 kl 23:57 »
Det är väldigt viktigt att du köper det dyra fodret till marsvinen. Pälsen kommer att få en bättre glans och livsglädjen för dem kommer att öka.
Är du snål och bonde så finns det 25 kg säckar hos lantmännen där priset ligger på runt 15 kr/kg
Man har inte alla hönsen hemma om man väljer dv. kochin för självhushållning

Dela detta:

* Inloggade just nu

476 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser