Efterlyses till Handboken: Fina Ankbilder

Startat av sɹǝpuɐ, 14 Jan-15 kl 19:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sɹǝpuɐ

Det finns ett avsnitt om ankor i Handboken, där finns inte så väldigt mycket information ännu, tyvärr.

http://handbok.alternativ.nu/Djur/Ankor

Och det saknas helt bilder på olika raser av anka. Bilder gör det mycket roligare att titta i handboken, så därför hoppas jag att det finns några som har fina bilder på ankor?

http://handbok.alternativ.nu/Djur/Ankor/Ankraser

Smaragdanka
Pekinganka
Rouenanka
Löpanka
Svensk Myskanka
Aylesburyankan
Khaki Campbell
Svensk blå anka
Svensk gul anka
Annat?

Lägg gärna in bilder själv på Handboken. Eller, om du föredrar det, lägg dem i denna tråd eller eller länka till bra bilder i galleriet.

draketillsalu

sɹǝpuɐ

Tackar!

Jag lade in en bild av pekinganka! Har också lagt in en bild av en myskanka av nalle4

draketillsalu

Skatteverket

Halloj!
Bidrar med några bilder från ankorna vi hade förut.

Mamma som vaktar sina ungar mot den läskige fotografen :)

Ankflocken på väg ut i snön

Lillen ser snön för första gången

LimJans

Citat från: sɹǝpuɐ skrivet 14 Jan-15 kl 21:00
Tackar!

Jag lade in en bild av pekinganka! Har också lagt in en bild av en myskanka av nalle4

Kan man få till det som så, att när man håller muspekaren över bilden så står det "Pekinganka"? :)

stephanw

Våra löpankor

Kanin-Eva

Det finns ju redan flera bilder på pekingankor men jag vill ändå bidra med en fin bild på våra kvackisar som min man tagit.
Lever min dröm på världens vackraste plats med min man, kaniner, hundar, höns och odlingar.

Kanin-Eva

Oj det blev två av samma och jag kan inte få bort en.
Lever min dröm på världens vackraste plats med min man, kaniner, hundar, höns och odlingar.

Daniel Sörensen

Citat från: draketillsalu skrivet 14 Jan-15 kl 20:47
Jag har bilder på pekingankor i mitt album http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=album;in=592 både vuxna och ällingar.
Pekingankorna ser inte renrasiga ut, alldeles för små och uppåtstående, ser snarare ut som korsning med Löpanka. Titta på andra pekingankor för att jämnföra.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

sɹǝpuɐ

Citat från: Skatteverket skrivet 15 Jan-15 kl 20:53
Halloj!
Bidrar med några bilder från ankorna vi hade förut.

Jag kan inte så mycket om ankor, så jag vill gärna att du talar om vilken/vilka ras(er) det är. Så att jag kan stoppa in bilderna på rätt ställe.

Sedan är det naturligtvis mer än OK med blandras också, sådana bilder kan användas på de andra sidorna om ankor, men då är det bra om det är lite extra roliga eller fina bilder.  ;)

draketillsalu

Citat från: =Daniel skrivet 16 Jan-15 kl 23:10
Pekingankorna ser inte renrasiga ut, alldeles för små och uppåtstående, ser snarare ut som korsning med Löpanka. Titta på andra pekingankor för att jämnföra.
De är köpta som pekingankor på en marknad, så jag vet ju inte helt säkert eftersom jag inte kläckt fram dom själv. De är typ 4 månader på bilderna, är de ändå för små?

sɹǝpuɐ

Nu har jag lagt in fler bilder på sidan med ankraser. Det fattas fortfarande lite för att sidan skall se "färdig" ut, om nu någonsin en wiki-sida blir färdig...

Bilder saknas:
Smaragdanka
Rouenanka
Aylesburyankan
Khaki Campbell
Svensk gul

Beskrivning saknas:
Mandarinand
Svensk gul

Jag ändrade namnen på bilderna så att när man håller musmarkören över bilden så visas rasen.

Men annars ser sidan rätt bra ut. Jag "upphöjde" den till lästips!  :D

Skatteverket

Citat från: sɹǝpuɐ skrivet 17 Jan-15 kl 15:11
Jag kan inte så mycket om ankor, så jag vill gärna att du talar om vilken/vilka ras(er) det är. Så att jag kan stoppa in bilderna på rätt ställe.

Sedan är det naturligtvis mer än OK med blandras också, sådana bilder kan användas på de andra sidorna om ankor, men då är det bra om det är lite extra roliga eller fina bilder.  ;)

Det är myskankor. Mig veterligen är de renrasiga, men vi har inte gjort någon bakgrundskoll eller liknande så säker kan man ju aldrig vara. :)

Daniel Sörensen

Citat från: draketillsalu skrivet 17 Jan-15 kl 15:33
De är köpta som pekingankor på en marknad, så jag vet ju inte helt säkert eftersom jag inte kläckt fram dom själv. De är typ 4 månader på bilderna, är de ändå för små?
Jo tyvärr, de har anagligen löpanka inkorsat i sig. :/
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

Daniel Sörensen

Smaragdanka

Daniel Sörensen

Myskankor (dock inte "svenska myskankor" :P)

Daniel Sörensen

Daniel Sörensen

draketillsalu

Citat från: =Daniel skrivet 18 Jan-15 kl 10:37
Jo tyvärr, de har anagligen löpanka inkorsat i sig. :/
Aha ::) fast de går inte upprätt.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

914 Gäster, 0 användare