I texten pratas det om två olika varianter av pekinganka, en lättare Tysk typ och en tyngre Amerikansk. Kan det vara det som gör att de ser olika ut? Sedan har kanske även åldern betydelse?
På bilderna kan man inte se något av att den ena har en mer upprätt gång, och det verkar ju inte heller så av draketillsalu?
Någon som kan fylla på med information om Mandarinand eller Gul and? Exempelvis vilka andra änder de är mest lika i storlek respektive egenskaper, om det är svårt att säga mer.
Tyvärr så är det nog ändå inte peking, oavsett om det skulle vara tysk eller amerikansk. Jag la även ut bilderna (hittade flera bilder från draketillsalu) på en ankgrupp på facebook och frågade vad de tyckte, om de såg rasrena ut eller ej.
Några svar:
"Jag har liknande och de är blandisar, vet att de jag köpt dom hade både löpand kejsaranka mm så det är säkert blandisar , fina ! Jag har en äkta Peking och de har ju en annan kroppsbyggnad""Ser ut som mina löpankor
""tycker benen sitter för långt bak"Vill inte göra draketillsalu ledsen och hoppas absolut jag inte gjort det, vet inte heller varför jag ens bryr mig men rätt ska väl vara rätt antar jag

Bifogar två bilder på en Amerikansk Peking och en Tysk peking från google.
PS. Ska se om jag kan skriva ihop något till mandarianand.