Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Efterlyses till Handboken: Fina Ankbilder  (läst 6628 gånger)

sɹǝpuɐ

• Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
SV: Efterlyses till Handboken: Fina Ankbilder
« Svar #20 skrivet: 18 jan-15 kl 13:40 »
I texten pratas det om två olika varianter av pekinganka, en lättare Tysk typ och en tyngre Amerikansk. Kan det vara det som gör att de ser olika ut? Sedan har kanske även åldern betydelse?

På bilderna kan man inte se något av att den ena har en mer upprätt gång, och det verkar ju inte heller så av draketillsalu?

Någon som kan fylla på med information om Mandarinand eller Gul and? Exempelvis vilka andra änder de är mest lika i storlek respektive egenskaper, om det är svårt att säga mer.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #21 skrivet: 18 jan-15 kl 20:26 »
I texten pratas det om två olika varianter av pekinganka, en lättare Tysk typ och en tyngre Amerikansk. Kan det vara det som gör att de ser olika ut? Sedan har kanske även åldern betydelse?

På bilderna kan man inte se något av att den ena har en mer upprätt gång, och det verkar ju inte heller så av draketillsalu?

Någon som kan fylla på med information om Mandarinand eller Gul and? Exempelvis vilka andra änder de är mest lika i storlek respektive egenskaper, om det är svårt att säga mer.
Tyvärr så är det nog ändå inte peking, oavsett om det skulle vara tysk eller amerikansk. Jag la även ut bilderna (hittade flera bilder från draketillsalu) på en ankgrupp på facebook och frågade vad de tyckte, om de såg rasrena ut eller ej.
Några svar:
"Jag har liknande och de är blandisar, vet att de jag köpt dom hade både löpand kejsaranka mm så det är säkert blandisar , fina ! Jag har en äkta Peking och de har ju en annan kroppsbyggnad"
"Ser ut som mina löpankor :)"
"tycker benen sitter för långt bak"

Vill inte göra draketillsalu ledsen och hoppas absolut jag inte gjort det, vet inte heller varför jag ens bryr mig men rätt ska väl vara rätt antar jag :P
Bifogar två bilder på en Amerikansk Peking och en Tysk peking från google.

PS. Ska se om jag kan skriva ihop något till mandarianand.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

draketillsalu

• -
    • Solbergas Kaniner
« Svar #22 skrivet: 18 jan-15 kl 21:02 »
Tyvärr så är det nog ändå inte peking, oavsett om det skulle vara tysk eller amerikansk. Jag la även ut bilderna (hittade flera bilder från draketillsalu) på en ankgrupp på facebook och frågade vad de tyckte, om de såg rasrena ut eller ej.
Några svar:
"Jag har liknande och de är blandisar, vet att de jag köpt dom hade både löpand kejsaranka mm så det är säkert blandisar , fina ! Jag har en äkta Peking och de har ju en annan kroppsbyggnad"
"Ser ut som mina löpankor :)"
"tycker benen sitter för långt bak"

Vill inte göra draketillsalu ledsen och hoppas absolut jag inte gjort det, vet inte heller varför jag ens bryr mig men rätt ska väl vara rätt antar jag :P
Bifogar två bilder på en Amerikansk Peking och en Tysk peking från google.

PS. Ska se om jag kan skriva ihop något till mandarianand.
Haha nej klart jag inte blir ledsen ;) 2 av 3 finns dessutom inte ens kvar eftersom räven varit på besök.. Jaha du la ut mina bilder på FB, okej! Kan du länka eller är det en privat facebook? Tänkte om det är en sida för fågeluppfödningen eller nått, kan vara lite kul att läsa vad folk tror.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #23 skrivet: 18 jan-15 kl 21:06 »
Haha nej klart jag inte blir ledsen ;) 2 av 3 finns dessutom inte ens kvar eftersom räven varit på besök.. Jaha du la ut mina bilder på FB, okej! Kan du länka eller är det en privat facebook? Tänkte om det är en sida för fågeluppfödningen eller nått, kan vara lite kul att läsa vad folk tror.
Trist bara att någon lurat dig :(
Såklart du får kolla, det är en grupp på facebook, du måste vara med i den för att se vad som står dock.
Vi som har ankor/änder och gäss.

https://www.facebook.com/groups/163760053731498/?fref=ts
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

draketillsalu

• -
    • Solbergas Kaniner
« Svar #24 skrivet: 18 jan-15 kl 21:25 »
Trist bara att någon lurat dig :(
Såklart du får kolla, det är en grupp på facebook, du måste vara med i den för att se vad som står dock.
Vi som har ankor/änder och gäss.

https://www.facebook.com/groups/163760053731498/?fref=ts
Ja det är trist.. :-\ Det var på hönsbytardagen i Sorunda om någon känner till den. Ska kolla in där!

Tova_Jobark

« Svar #25 skrivet: 28 jun-15 kl 08:09 »
Svensk blå anka ällingar , kan lägga in nya bilder när de blir större:)

Dela detta:

* Inloggade just nu

647 gäster, 3 användare (1 dolda)
ToJo, Radar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser