Det visade sig att röret var 2cm i diameter och var av metall (blev lurad av den gröna färgen. Det är inget en vill skruva med då det är gamla grejer. Ska isolera det efter bästa förmåga.
Tänker att vi kanske får isolera rören så det klarar en del så får en stänga grunden om det blir allt för kallt, kanske. Är lite allergisk mot alla dessa små elpryttlar som man ska ha, men det låter ju gött med en värmekabel.....Tål att tänkas på.
vi är nog fler som är allergiska mot onödiga elprylar men ska man ha dom så ska dom va nödiga och just en värmekabel mot att dricksvatten fryser sönder under husgrunden ser jag som en av de nödiga sakerna man kan ha elprylar till, sen kan man lägga av med elvispar,tandborstar,lysande lampor överallt, kylskåp med men sönderfrusna vattenledningar mitt i vintern är en tråkig sak. jag skulle nog börjat med och trä på rörisolering och ev med värmekabel sen bygga en tunnel av cellplast, den är billig, formstabil,ej organisk och håller ej fukt och som du säger, hålla stängt ifall det e pisskallt, tydligen har det ju fungerat förr och minusgrader under en krypgrund i ett hus som är uppvärmt låter otroligt om inte golvet är tillägsisolerat. Hålla vattnet rinnande gör ju att pumpen får jobba med slitage, och byta pump är varken miljöanpassat tänk eller roligt rent praktiskt, borrade och släppte ned en pump 80meter med vajer och slang och allt, var inte jättekul förra vintern och slipper helst igen.
va bra att du kolla stuprören, de ska inte dras till nån stenkista nära husgrunden utan skall dras iväg, lägg gamla hängrännor provisoriskt uppe på marken och led iväg vattner för ex.
har ni flyttat dit än?