Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Gård påväg mot självhushållning söker inneboende  (läst 2106 gånger)

OdarslövsHundhem

• Skåne
Skåne Gård påväg mot självhushållning söker inneboende
« skrivet: 12 dec-14 kl 09:02 »
Hejsan!
Jag och min sambo bor utanför Lund på en stor gård där vi är påväg mot självhushållning, permakultur, vill starta csa och sälja ekologiskt, samt driver ett hunddagis!
Än sålänge har vi två flockar med höns, ett par kaniner, katter och två egna hundar :) Till våren anländer också grisar och gäss!

Vi har ett enormt hus, och vill därför hyra ur våran övervåning på ca 50kvm till någon som är intresserad av djur och odling och kan tänka sig att Dela kök och toalett! Övervåningen består av en hall med garderober och trappa ner, ett mindre genomgångsrum och ett större rum.
Bilder kan skickas via mejl.

Gården ligger 4km från kollektivtrafik och därefter 6min på tåget in till Lund, 10min med cykel och ca 20 min med bil.

Mitt namn är Theresia, jag är 23 år gammal, älskar odling och djur såklart :) Min sambo heter Daniel, 33år gammal, jobbat inom IT i 10år innan han insåg att han ville mer och ändrade riktning helt i livet :) Vi är enkla, glada människor som älskar att vara utomhus och är påväg mot någonting stort! :)

Vi kan tänka oss att hyra ut till ett par eller om du är ensam, helst inga egna djur men ingenting är omöjligt :)

(Vi äter kött emellanåt och är rökare)

Låter detta intressant så är det bara att höra av sig, för snabbare svar kontakta oss via mejl, Odarslovhunddagis@gmail.com

(Till våren kommer vi också hyra ut ett enklare rum med vedspris, gamla drängstugan i ena ladan som nu renoveras, till en enkel människa för en billig peng)

SV: Gård påväg mot självhushållning söker inneboende
« Svar #1 skrivet: 12 dec-14 kl 16:21 »
ja tack
vilka är förutsättningarna och kostenaderna?

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #2 skrivet: 12 dec-14 kl 21:36 »
Jag har gått stadsodlingskursen samtidigt med Daniel nu i år och kan intyga att han är en trevlig person, det lilla jag träffat Theresia ger också ett positivt intryck. Det är svårt att hitta lantligt boende nära Lund så jag skulle rekommendera folk att kolla upp det här och ta chansen att bo trevligt på en skånegård så nära Lund som detta är.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

OdarslövsHundhem

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 14 dec-14 kl 08:44 »
Vad kul att du är intresserad, kontakta oss gärna via mejl (odarslovhunddagis) eller facebook (Theresia Berntsson eller Daniel Nilsson) Eftersom vi kollar till vår Alternativ sida lite för sällan.

Tack för dom goda orden KungTulle :)

January12

• ☮&❤︎
    • Skåne
    • January12.org
« Svar #4 skrivet: 28 dec-14 kl 04:11 »
Jag har skickat ett mail!
/Johan
Drömmer om vedkaminer, finsnickeri, självhushåll, kollektiv, kreativitet, kärlek och vackra minnen.

petrusoledal

• Värmland
« Svar #5 skrivet: 08 jan-15 kl 00:10 »
Det låter fantastiskt! Söker ni fortfarande inneboende?

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser