Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vindpump  (läst 2203 gånger)

Torptomten

• Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
Vindpump
« skrivet: 10 nov-14 kl 17:46 »
Hej! Jag undrar om någon här känner till om det finns någon firma i Sverige som säljer vindpumpar, av klassisk Västern-typ.  Jag finner bara en firma vars hemsida är nedsläckt. Några tips? Kanske Du har byggt en själv och vill dela med dig av  dina erfarenheter?
Jag vill kunna ta upp vatten sommartid till djur och ev. en damm, utan att använda "nät-el", i varje fall.
Tacksam för tips, boktittlar och givetvis firmor men också erfarenheter av att använda vindpump.
Med tack på förhand!
/Tt
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

Rubensgården

• Gäst
SV: Vindpump
« Svar #1 skrivet: 11 nov-14 kl 17:23 »
Finns firmor i Usa som säljer även till Sverige. Den absolut snyggaste är aermotor.

stigrostock

SV: Vindpump
« Svar #2 skrivet: 07 mar-15 kl 07:53 »
Godt nok ikke i Sverige, men fandt dette link: http://www.liskenn.dk/sider/Brochure.pdf

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser