Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kannlock till Alfa Lavals enkla rörmjölkningsanläggning.  (läst 1034 gånger)

K.A.J

• På flygfotorunda.
    • Skåne
    • K.A.J:s Hemsida ; Vilda Webben
Hej!

Söker med ljus och lykta efter ett genomskinligt plastlock med gummipackning och genomföringar för inlopp av mjölk och utsug för vakuum!

Det var en billigare variant för småbruk som Alfa Laval hade till sin rörmjölkningsanläggning, där mjölken gick direkt ner i mjölkkannorna!

Jag har installerat en centraldammsugaranläggning  och tänkte ha en 40 L mjölkkanna som "förfilter/cyklon" till den för att spara centralenheten!

Trodde jag hade locken kvar men letat som en galning men inte hittat dem! Är det någon som har minsta aning om var jag kan finna ett sådant vore jag väldigt tacksam för tipps! Har sökt och googlat på alla sätt men utan resultat!

Med vänlig hälsning K.A.J  Kurth Johansson

Det är lättvindigare att förlöjliga än att undersöka, men inte så givande!

K.A.J

Dela detta:

* Inloggade just nu

642 gäster, 1 användare
Carolina

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser