Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Get  (läst 1509 gånger)

Juliia388

Get
« skrivet: 07 sep-14 kl 18:22 »
Hej, jag undrar om man kan köpa grimma till get?

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
SV: Get
« Svar #1 skrivet: 07 sep-14 kl 19:36 »
Grimma till vissa ponny kan passa.  Vi har provat, men jag har glömt vilken.

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #2 skrivet: 08 sep-14 kl 08:38 »
Granngården säljer fårgrimmor, de kanske kan passa om du har tur.
Bor på min lilla gård med min stora familj!

YvonneMutsaers

• Jämtland
« Svar #3 skrivet: 16 sep-14 kl 20:20 »
Ponygrimmor kan jag tänka mig är for stor, alpackagrimmor eller fårgrimmor borde väl passa, eller varför inte en vanligt halsrem/koppel?

Angelslund

• SINGEL
    • Skåne
« Svar #4 skrivet: 23 sep-14 kl 14:34 »
Hej Juliia.

Vill dela med mig av ett halvår långt försök att hitta bra grimmor till getter. Visst finns det massa olika halvhjärtade lösningar som grimmor till minihästar, hundar och till får. Men ingen av dom 5-tal jag försökte med passar riktigt bra.
Här kommer då den perfekta lösningen, handla dom på nätet från länder som gillar getter i allmänhet. Jag köpte från Nya Zeeland. superbra passning, snabbt, billigt och bäst. Rekomenderar följande länk: http://www.haltersplus.co.nz/  eller http://northwestpackgoats.com/index.php?main_page=index&cPath=3&zenid=3bnu3e8hkjnhf49j5j39eb3t31

God förnöjelse
Rikard

Dela detta:

* Inloggade just nu

457 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser