Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "Code in" peugeot bilstereo  (läst 1625 gånger)

blomknopp

  • Inlägg: 84
  • För Sverige ur tiden!
    • Övriga världen
    • Google maps gives you everything you'll ever need
"Code in" peugeot bilstereo
« skrivet: 31 aug-14 kl 18:56 »
Hej kära alternativare!

Jag har ett bilstereoproblem. Det verkar bero på att batteriet varit urkopplat, stereon fungerar inte utan säger bara "code in" i displayen, när jag söker om detta i internet så hittar jag lite olika lösningar som tex här: https://www.youtube.com/watch?v=5saCYlowOHE
Men jag undrar om någon kan bekräfta eller ogiligförklara detta? Låter det rimligt det som sägs i videon/står i infon, att man skall räkna om sifforna vid streckkoden som finns på baksidan för att få fram en kod som ska klickas in? Det vore ju väldigt smidigt om det är så enkelt, men jag är skeptisk mot allt jag läser på internet som inte kan kontrolleras...  :P

Tacksam för svar.


Önskar Er en god söndag!
M + SD + KD + C + FP sänkte skatten för storbankerna med totalt 140 miljarder PER ÅR! Detta hade räckt till tex 800 000 extra anställda till vården, eller 3 månaders betald ledighet för alla, varje år!

Ex.

  • Inlägg: 761
    • -
SV: "Code in" peugeot bilstereo
« Svar #1 skrivet: 31 aug-14 kl 20:09 »
Och koden ligger förstås inte i bilen nånstans?
Kan man inte göra det med mandelmassa, så ska man låta bli.

blomknopp

  • Inlägg: 84
  • För Sverige ur tiden!
    • Övriga världen
    • Google maps gives you everything you'll ever need
SV: "Code in" peugeot bilstereo
« Svar #2 skrivet: 31 aug-14 kl 20:13 »
Nej den gör ju inte det... Men enligt olika källor så kan man räkna ut koden från de sista siffrorna under streckkoden som sitter på en lapp på ovansidan av bilstereon (man får ta ut stereon för att se den)... Innan jag provar undrar jag bara om det låter rimligt för någon som kan mer om dylikt?
M + SD + KD + C + FP sänkte skatten för storbankerna med totalt 140 miljarder PER ÅR! Detta hade räckt till tex 800 000 extra anställda till vården, eller 3 månaders betald ledighet för alla, varje år!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

477 gäster, 2 användare (1 dolda)
Sundance

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser