Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  islandshöns  (läst 1249 gånger)

achillea

• Västerbotten
islandshöns
« skrivet: 18 aug-14 kl 13:42 »
Jag är intresserad av islandshöns, hur härdiga är de jämfört med andra lantrashöns? Det är svårt att hitta så mycket skrivet om dem. Tål de klimatet i norra Sverige bra? De verkar kommit till Island med vikingar och är då en gammal nordisk ras? Om jag förstått rätt?  ???

Oskar 123

• Dalsland
SV: islandshöns
« Svar #1 skrivet: 18 aug-14 kl 13:47 »
Om de klarar klimatet på island så klarar dom norrland ;) Islandshöns kallas också vikingahöns och är en mycket gammal ras som kom med vikingarna till island :)
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

achillea

• Västerbotten
SV: islandshöns
« Svar #2 skrivet: 18 aug-14 kl 20:03 »
Ja, de borde de ju vara ;-)

Dela detta:

* Inloggade just nu

502 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser