Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lägger era tuppar ägg???  (läst 5265 gånger)

Marie.san

• Västergötland
Lägger era tuppar ägg???
« skrivet: 14 aug-14 kl 19:18 »
Måste bara dela med mej av detta. Har tuppar ute på annons på blocket (kom o köp  ;D) och idag fick jag samtal nummer två med ungefär samma innehåll;

- "Eh, hej, jag har sett din annons på blocket... du säljer höns?"
- "Nja, inte hönor, men tuppar har jag."
- "Okej, okej... lägger dom några ägg eller?"
- "Nej tuppar lägger inte ägg."
- "Nähe, tack så mycket då, hejdå.
- "Hejdå"

Ibland undrar man...

Kretsloppan

• Södermanland
SV: Lägger era tuppar ägg???
« Svar #1 skrivet: 14 aug-14 kl 22:58 »
 ;D

Månne det hjälper att skriva " endast till seriösa hem" e d? Njä, på blocket är det nog så där.

olivia.k

• Jämtland
« Svar #2 skrivet: 14 aug-14 kl 23:12 »
Något jag sett hos folk som till och med har höns är att de inte skiljer på höns och hönor.
Det kan stå exempelvis.. "jag fick 8 st kycklingar som visade sig vara 4 höns och 4 tuppar", dvs i det fallet kan det ju lika gärna vara 8 tuppar.

Kretsloppan

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 14 aug-14 kl 23:18 »
Precis! Tuppar är också höns.

Dela detta:

* Inloggade just nu

358 gäster, 1 användare
Alex Dombrowski

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser