Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vår första slåtter!  (läst 1581 gånger)

OlleiBorgs

• Försöker bygga upp något hållbart och meningsfullt
    • Jämtland

PeGe

• Jämtland
SV: Vår första slåtter!
« Svar #1 skrivet: 12 jul-14 kl 23:48 »
Det såg väldigt trevligt ut! :)
Hur lång tid tog det för er? Hur mycket var det och hur många var ni tillsammans?

OlleiBorgs

• Försöker bygga upp något hållbart och meningsfullt
    • Jämtland
« Svar #2 skrivet: 14 jul-14 kl 08:18 »
Det är lite mindre än en hektar och det blev 21 rolängder. Det trillade in en jäkla massa hjälpsamt folk. Två körde släpräfsan och sen var vi tre till fyra som hässjadr och ytterligare en eller två som passade alla ungar å lagade mat å sprang med vatten å öl! :) Det gick rätt fort, 6 timmar kanske. Kommer gå ännu fortare nästa år, nu vet vi ju  hur det ska gå till.. Att slå tog kanske 2 till 3 timmar...

Ex.

• -
« Svar #3 skrivet: 14 jul-14 kl 08:45 »
Hur motiverar du kostnaden för en Atv, när det finns traktorer för bråkdelen av pengarna, där du dessutom kan ha redskap som du kan köra ensam?
Funderar bara på detta med 'hållbart'..
Kan man inte göra det med mandelmassa, så ska man låta bli.

Dela detta:

* Inloggade just nu

485 gäster, 2 användare
Bender, JoeDirt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser