Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sjukdom på Bok  (läst 1246 gånger)

Kilaklippan

• Södermanland
Sjukdom på Bok
« skrivet: 07 jul-14 kl 13:47 »
Hej, jag har en bok i trädgården som inte ser kry ut, på bladen återfinns kokonger, se bild, i dem finns små flugliknande varelser. Nu vänder jag mej till er i hopp om att någon kan tala om för mej vad det är. Om jag måste ta ned trädet eller om det finns. hopp. Tack på förhand!

Ett svart får

• Bohuslän
SV: Sjukdom på Bok
« Svar #1 skrivet: 07 jul-14 kl 16:06 »
Gallbildning, det är någon sorts gallmygga som lagt sina ägg där. Inga problem för trädet, det klarar förlusten av några löv. Nästa år kanske det inte är något alls, det går upp och ner det där.

Kilaklippan

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 07 jul-14 kl 17:44 »
Tusen tack för du tog dej tid =) Gallmyggan trodde jag la mer runda bildningar som låg dikt emot bladet, dessa hänger mer som små kokonger eller pungar. Men jag håller tummarna att de är väck till nästa år =)

Ett svart får

• Bohuslän
« Svar #3 skrivet: 07 jul-14 kl 17:47 »
Det finns en massa olika sorters galler, det där är bara en i mängden

Dela detta:

* Inloggade just nu

709 gäster, 1 användare
Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser