Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Utedush året om  (läst 11826 gånger)

olivia.k

• Jämtland
SV: Utedush året om
« Svar #20 skrivet: 15 jul-14 kl 18:13 »

Har en pump-/campingdusch (http://www.clasohlson.com/se/Campingdusch-Hozelock/40-6912) som jag tycker fungerar väldigt bra. De 5 litrarna räcker gott och väl för normal duschning. För det allra mesta står jag ute, också vintertid

Jag har också en "portashower", men en något äldre modell. Det kom ganska lite vatten ur dusch-munstycket, så när det gick sönder i vintras så bytte jag det mot ett vanligt dusch-munstycke  så nu kommer det lika mkt vatten som i en vanlig dusch vilket gör att 7l knappt räcker längre för en dusch. Jag duschar i en dusch-kabin jag köpte för 20kr på auktion, som jag ställt i lagårn, där det finns avlopp. Med tak på kabinen så behålls ångan/värmen i dusch-kabinen så det blir inte lika kallt som om man hade stått utomhus. Pumpa får man göra ibland men det är inga problem.

Anders S

• -
    • Fröodling.se
SV: Utedusch året om
« Svar #21 skrivet: 15 jul-14 kl 18:21 »
En duschkabin som man ställer på lämplig plats tror jag är en bra modell. Är det bara 5-10 liter vatten är det lätt att om så behövs samla upp.

Bauhaus hade en hyfsad basmodell (av eget märke) som kostade ca 3000 kr som ny, men senast jag kollade hade de den inte kvar, utan hade bara dyrare märkesmodeller - en typisk utveckling. Beg. duschkabin eller bygga nåt själv av kanalplast el dyl är förstås också möjligheter.

För övrigt: tänk så lite varmvatten det går åt!

Dela detta:

* Inloggade just nu

465 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser