Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vet inte om detta är rätt ställe men provar.  (läst 1713 gånger)

Milleboy

• Halland
vet inte om detta är rätt ställe men provar.
« skrivet: 25 jun-14 kl 00:15 »
Jag vände på min kompost idag och hittade en stor snok som jag fick fångat in i en hink och släppt iväg en mil från hemmet men när jag kommer hem så ser jag en som ringlar över komposten försöker fånga den men den lyckas smita in i muren vid komposten. Nu är min fråga hur kan man förhindra att det kommer fler ormar dit i framtiden? Dom hade gärna fått vara sär men är orolig för mina barn som hjälper mig att klippa gräs och vill tömma gräs från sina egna skottkärror. Alltså finns det något knep som gör att det inte kommer mer orm dit? Tacksam för hjälp. Mikael
Bor i hus på landet med sambo tre barn två hundar fyra katter två leopad geckos en degus och höns som senaste tillskottet i djur skaran.

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
SV: vet inte om detta är rätt ställe men provar.
« Svar #1 skrivet: 25 jun-14 kl 06:47 »
Snokar är inte farliga, låt dem vara och var glad att de trivs hos dig :) ! Visa barnen de vackra snokarna och lär dem känna igen dem, så att de inte förväxlar dem med huggormar (som en kan "stampa iväg").
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Che Guevara

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 25 jun-14 kl 09:47 »
Snoken är  ett nytto djur som håller möss borta . Och som skräptanten skriver lär barnen se skillnad och gläds med att dom trivs hos dig.

Milleboy

• Halland
« Svar #3 skrivet: 25 jun-14 kl 10:25 »
Okej jo jag försöker lära dom det igår fånga vi ju en och dom fick klappa den och vi berättar att den är inte farlig och att det finns andra ormar som är farliga. Men tänkte eftersom jag vänder på jorden så vill jag ju inte skada dom och då tänkte jag om man kanske kunde fixa så dom inte kommer dit och blir skadade i framtiden. Jag flyttar ju dom hellre till skogen så man inte skadar dom.
Bor i hus på landet med sambo tre barn två hundar fyra katter två leopad geckos en degus och höns som senaste tillskottet i djur skaran.

Milleboy

• Halland
SV: vet inte om detta är rätt ställe men provar
« Svar #4 skrivet: 30 jun-14 kl 02:03 »
Är det ingen som har något bra tips på hur jag får bort ormar ur komposten?
Vill ju somsagt inte skada dom när jag vänder den med grepen och spade.
Då är det ju bättre om dom håller sig borta.

Väldigt tacksam för tips till en som inte vill skada ormar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

648 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser