Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:   Önskar Tips på studiebesök/studieresa Skåne, Danmark, Blekinge etc.  (läst 1160 gånger)

KungTulle

  • Inlägg: 1199
    • Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
Jag går Stadsodlingskursen i Lund nu 2014. Vi har sålt egenproducerade ekologiska grönsaker på Malmö Garden Show, och fått ihop en liten slant som ska användas till nån studieresa eller en serie med studiebesök.

Nu vill jag ha tips på roliga och intressanta projekt i Skåne, Blekinge, Småland och Danmark som ni på alternativ kan tycka vore värdefullt för oss elever.

Tänk ekologisk odling, självhushållning, permakultur, skogsträdgårdar, stadsodling... både större projekt och enskilda kluriga personer intressanta.

Mandelmanns på Österlen och Holma i Höör är ställen som redan är planerade inom utbildningen.

Vi har brainstormat lite tillsammans på utbildningen i ett par dagar och inte kommit på nåt riktigt bra.

Själv tänker jag mer i de banorna att besöka nåt i Danmark ( Typ på Själland, Falster etc), eftersom saker väldigt nära Lund är sånt som var och en själva kan med små medel besöka i egen regi.

En fördel om det är platser med möjlighet att ta sig dit med tåg eller liknande. Inte helt nödvändligt iofs eftersom flera av eleverna har bil men även om man samåker så känns det bra att kunna åka med buss och tåg när det är praktiskt genomförbart.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

sprangskiss

  • Inlägg: 35
    • Skåne
en vän till mig var med och startade det här projektet i år: http://storbyhaven.dk/new-york-inspireret-tagfarm-paa-oesterbro/

PR

  • Inlägg: 3
    • Västmanland
Två förslag som ni får kolla vidare:
Frank/ bonderöven/100% bonde....
Camilla Plum

Vitis

  • Inlägg: 4111
    • Skåne
Två trevliga ställen i Skåne:

Denningarums Gård

Klinta Kryddor


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

289 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser