Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Medel för knott, mygg, fästingar?  (läst 2454 gånger)

Marika79

• Småland
Medel för knott, mygg, fästingar?
« skrivet: 17 maj-14 kl 07:10 »
Hej!
Har kollat igenom trådarna här om medel till mina små getter men hittar inte nått. Vi har massa knott, mygg och fästingar.
Flusa säljs inte längre :(... Va använder ni för något istället för flusa?

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
SV: Medel för knott, mygg, fästingar?
« Svar #1 skrivet: 17 maj-14 kl 18:03 »
De medel som finns nu är receptbelagda, så slå en pling till din veterinär på måndag :) !
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Cizzi87

« Svar #2 skrivet: 03 jun-14 kl 22:34 »
Vad heter de receptbelagda medlen och finns det någon bra alternativ mot de receptbelagda ?

Vild

• -
« Svar #3 skrivet: 04 jun-14 kl 12:21 »
Nu har jag inte getter än men kan man inte använda samma medel som till häst? I så fall finns det ju en mängd olika märken och sorter i hästsportsbutiker och på nätet. Renons och Fyra Ess/Skillingsrydssalva tycker jag fungerar bra. Vill man använda helt miljövänliga medel tycker jag att hemmagjort medel funkar också. Jag brukar göra egen blandning med olja, vatten, vitlök, mm. Det fungerar bra mot flugor, knott, mygg och fästingar.

Mot bromsar funkar inte mycket tycker jag, har man mkt broms funkar det bäst att ha en ligghall med ridå där djuren kan ta skydd när tycket är som värst.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1083 gäster, 3 användare (2 dolda)
Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser