Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sälja killingar  (läst 2788 gånger)

Texaz

• Dalarna
Sälja killingar
« skrivet: 14 mar-07 kl 08:13 »
Jag undrar lite över vid vilken ålder ni brukar sälja killingarna. Hur länge kan man ha bockkillingarna gå med flocken utan risk för betäckning?
Ja, jag är ny (och nyfiken!!) och håller just på att lära mig hur allt fungerar med getter....
Ensam trebarnsmamma som håller på att förverkliga sin dröm om en gård med lantrasdjur, som helst ska bli självbärande. Lever lycklig i södra Dalarna!!

Balbina

• -
Re:Sälja killingar
« Svar #1 skrivet: 14 mar-07 kl 09:34 »
Mina killingar får gå med sin mamma 2,5-3 månader innan jag säljer dem. Beror lite på när de börjar äta hö ordentligt. Det är även vid den åldern de brukar bli könsmogna och det är dags att ta bort bockkillingarna.

Balbina

• -
« Svar #2 skrivet: 14 mar-07 kl 13:56 »
Dvärggetterna kan brunsta året om. Därför vänjer jag av bockkillingarna skapligt tidigt. Risken finns ju alltid, korta ben eller inte  ;), att de betäcker sin mamma.

Balbina

• -
« Svar #3 skrivet: 14 mar-07 kl 16:31 »
Tack för infon - det kan vara bra att veta! Och när det gäller dvärgar så har ju även mammorna korta ben...  ;D

Hehe, ja det är så gulligt så.

Dela detta:

* Inloggade just nu

562 gäster, 1 användare
uzie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser