Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hjälp! vad händer med mina kycklingar!?  (läst 4150 gånger)

nyfiken87

• Västergötland
SV: hjälp! vad händer med mina kycklingar!?
« Svar #20 skrivet: 22 apr-14 kl 09:19 »
för dem som undrar så har vi 12 st friska och väldigt välmående kycklingar som repade sig fort när de fick medicinen. :)

men de var alltså två som vi tyvärr fick ta bort innan vi fick medicinen. :'(

nettanscorner

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 03 maj-14 kl 21:16 »
Kan det vara "Marek"? Leta bland tidigare trådar om sjukdomen.

Det låter som Mareks sjukdom

nettanscorner

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 03 maj-14 kl 21:21 »
vad är de för symptom på salmonella?

jag utgick från:kackel (bl.a.  http://kackel.se/fragor_svar/index.php?topic=1542.0;prev_next=prev ) och Stackmurs gårds rekommendationer.

Jag har fött upp kycklingar naturligt i 20 år nu och jag ger alltid undulatfoder första veckorna+ hårdkokt ägg med lite fil och havregryn i för magen. Har alltid funkat bra. Har man bara kanske tio kycklingar så är det för mycket att köpa kycklingfoder, då säckarna är så stora.

Dela detta:

* Inloggade just nu

431 gäster, 3 användare
iberisk, DrMerkwurdigliebe, Spikkari

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser