Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sjuka träd?  (läst 1881 gånger)

Trewlig

• Västergötland
Sjuka träd?
« skrivet: 07 apr-14 kl 02:23 »
Hej!
Jag håller på att köpa en liten tomt, men en sak oroar mig. Jag tycker det ser ut som träden i närheten av tomten ser "sjuka" ut. Det ser ut som dom är angripa av mögel. Det är väldigt sank mark och hög fuktighet just där dom står så jag tänker att det beror på det.
Bifogar ett par blider så ni kan se och ge input.
Det jag oroar mig för är om det kan vara onyttigt i längden bo där om det är mögel. Kan det påverka mina barna hälsa (tänker på tex. allergier då).

PS. Får fixa lite med bilderna först, dom var visst för stora. Återkommer. DS
« Senast ändrad: 07 apr-14 kl 02:38 av Trewlig »

Trewlig

• Västergötland
SV: Sjuka träd?
« Svar #1 skrivet: 07 apr-14 kl 02:35 »
Suck. Jag lyckas inte minska ner bilderna utan att förstöra bildkvaliten. Har bara en mobil att surfa på. Ska försöka från dator imorgon. Sorry.

andtol

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 10 apr-14 kl 10:39 »
Du kan lägga bilderna på t ex Photobucket och länka in dem här. Finns appar till mobiltelefonen så det är enkelt att ladda upp.

Eller använda Tapatalk-appen som fungerar med forumet.

Ett svart får

• Bohuslän
« Svar #3 skrivet: 10 apr-14 kl 21:32 »
Det finns vissa lavar som kan se ut som mögel, men det är något helt annat och fullständigt ofarligt

Dela detta:

* Inloggade just nu

714 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser