Förresten såg jag en debatt på ettan tror jag det var för ett litet tag sen.Där en representant från arla var på plats och svarade på frågor,där satt även en del svenska bönder som vill ha gmo i sina lantbruk-mjölk.Då fick jag reda på nåt jag inte visste förrut.Att *kon*på arlas förpackningar betyder gmo fritt medans ingen*ko*betyder här har vi använt oss av gmo foder.Den förpackningen utan ko kommer då från Danmark.En reflextion från mej:Det påstås av olika regeringar att världen är överbefolkad och därför måste världen ta emot gmo med öppna armar men detta verkar ju inte stämma(tror jag i alla fall).Härom veckan såg jag ett annat program om Sverige där myndigheterna *ber*svenskaran att skaffa fler barn för det finns för få barn här.Lite märkligt tycker jag.Iochförsej så är Sverige ett litet land men jag tror *inte*på att världen *måste*ha gmo för att maten ska räcka till alla.Det finns så mycket krig i världen och olika sjukdomar som exempel aids och cancer etc.etc.så jag tror att världen och naturen själv tar hand om *befolknings mängden*.När nu det är val som skriver moderaterna *enat eu för att hålla freden*samtidigt som eus regeringar *rustar försvarsmakten*,hhmm men hallå detta går ju ej ihop i alla fall inte i min hjärna ! Det är känt att när centern sa på 70 talet:rösta på oss så *avskaffar*vi kärnkraftverken.När dom kom in i regeringen och fick plats där så hände följande(om jag får tro dom som var med då och uppdaterade om saken),så fixade centern*fler*kärnkraftverk och sa sedan till sina väljare:men vi e ju inte dom enda i regeringen som bestämmer.Så när rika företag och regeringar talar så lyssnar jag men använder åxså min egen hjärna och det är nåt som*inte stämmer här*!!Men det är det väll sällan nåt som stämmer som kan gagna folket på*bästa sätt*,utan det är alltför ofta som regerings tjänstemän vill*stoppa sina egna fickor fulla med pengar*och makt så vi måste svajsa efter dom för att *få rätten att finnas till*!!Jag känner hur min mage vänder sej ut och in när jag talar om regeringar och rika människor som är oftast rika på*andra människors förfall och hälsa*(nu talar jag om riktigt rika personer)-alla är inte skyldiga till oegentligheter så haka inte upp er på detta uttalande)!! Varför ens tänka på att *manipulera*naturen,varför kan vi inte få bara leva i fred och i frid med varandra utan tanke på att*nån*ska tjäna på naturen.Det finns ju så många *bevis*på vad som hänt under livets gång med oss människor så vi skulle istället dra *lärdom*av dessa och inte upprepa misstagen.Jag blir så lessen.Appropå chemtarde så har jag hört att detta är till för att*döda*människor och för att kunna*manipulera vädret*så regeringar kan exempel fixa torka i afrika så då förstår jag ju ännu mindre uttalandet om att maten ska räcka till världsbefolkningen.Det håller inte faktiskt.Förlåt att jag skrev så långt men jag *brinner*när sånt här kommer på tal liksom !