Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Strutbräken blev utnämnd till årets ätliga perenn  (läst 1893 gånger)

mrvajs

• Dalarna
Strutbräken blev utnämnd till årets ätliga perenn
« skrivet: 27 mar-14 kl 13:21 »
Strutbräken, den enda ätliga ormbunken i Sverige, blev nyligen utnämnd till årets ätliga perenn, se http://skogsträdgården.stjärnsund.nu/skogstradgard/arets-perenna-gronsak-strutbraken/. Jag odlar den i en polykultur tillsammans med funkia, hasselört och vårsköna, men skulle vara intresserad av att höra andras erfarenheter hur man kan samodla strutbräken med andra växter. Även fler recept än de som jag nämner på bloggen skulle vara roliga att ta del av.

K@rin

• Närke
SV: Strutbräken blev utnämnd till årets ätliga perenn
« Svar #1 skrivet: 31 mar-14 kl 21:43 »
Låter spännande, måste prova. Funkia, går den också att äta?

Pitchblende

• Awakened Saxon
    • Dalsland
SV: Strutbräken blev utnämnd till årets ätliga perenn
« Svar #2 skrivet: 28 apr-14 kl 08:12 »
Jag undrar hur man skulle kunna så ett större område med strutbräken. Fungerar sporer precis som frön? Om man tex släpper gris och sen ställer ut hinkar eller krukor med strutbräken på hösten, kommer dom då ta över ganska omgående?
"My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel."  ~ Rashid bin Saeed Al Maktoum (1912-1990), Emir av Dubai

Dela detta:

* Inloggade just nu

510 gäster, 3 användare (1 dolda)
Berberis, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser