Jag har föregångarna till den där boschen på trettio.se. Har många tillbehör också. Det som är dåligt med den är att plastlocket är smäck. När man som jag gör stora rågdegar så har fästet på plastlocket gått sönder. Har hänt två gånger så orkar inte köpa fler lock och nu hoppar locket av när stora degar knådas. En annan nackdel med den är att när packningen i botten vid degkroken blir dålig så läcker degvätskan ut ifall man har lös sådan. 
Minns jag rätt så är dendär packningen en O-ring som du kan köpa ett gäng och ha hemma för byte vid behov.
Ang kundresensioner: Inget av värde på kort sikt, för inte phaen tänker man förbruka en maskin för x-tusen inom överskådlig framtid? Både gamla Bosch och Assistenter hade samma delar i flera årtionden, förhoppningsvis kör de samma race med Ankarsrum.
Bara så ni vet, många oxar och grisar maldes med morsans gamla Bosch, otaliga bröddegar, 180-bullars-bak till varje helg i åravis.............. Tror syrran ärvde den sen.
På 60-talet var locket till degbunken i rostfritt, inte i plast. Så det hjälpte inte med grovt rågmjöl för att spräcka locket. Dä va möe bätter förr!
Så någon särskilld köttkvarn från nima borde man inte behöva för ett någorlunda normalt hushåll. Ju mer grejer, ju sämre hantverk. Å så ska man hysa alla "måste-ha-pryttlarna", förhoppningsvis rysta dammet av dom ibland också.