Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bock som kliar/tvättar benen  (läst 1468 gånger)

carroj

Bock som kliar/tvättar benen
« skrivet: 15 feb-14 kl 19:58 »
Har uppmärksammat vår kastrerade bock att han kör med mycket nafsande/tvättande på framförallt kronleder o nedre ben senaste dagarna, sedan han fick nya getter som sällskap. Jag märker inte detta på dem. Men tror ni han bara vill vara ren o fin eller kan det vara något annat? Har känt och ser/känner inget annorlunda.

Blå Bergen

• Närke
SV: Bock som kliar/tvättar benen
« Svar #1 skrivet: 15 feb-14 kl 20:04 »
Kan absolut inget om getter mer än att jag så oerhört gärna skulle vilja ha två getter någon dag ihop med fåren.  :)

Men, tanken slog mig att det kanske kunde vara ett stressbeteende? Blivit lite orolig/stressad av de nya getterna kanske?

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Bock som kliar/tvättar benen
« Svar #2 skrivet: 15 feb-14 kl 22:28 »
Ren o fin, tror jag inte.  Stressad av att få efterlängtat sällskap?  Konstigt.  Då tror jag hellre på klåda, det finns en uppsjö av orsaker:  Kvalster, blött väder, löss, infektioner ...  :P
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

352 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser