Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  tåliga magar?  (läst 2251 gånger)

chika

• Glad Mamma!!
    • Bohuslän
tåliga magar?
« skrivet: 06 mar-07 kl 23:00 »
Var inne på en länkad sida och såg att någon lade in vitkålshuvuden till sina höns...
Hur är hönsens magar?Kan man ge dem "vad som helst" eller måste man vänja in magarna vid olika rätter? Nu får hönsen fullfoder och vanliga matrester,men i mindre mängd, skulle dom fixa att få ett kålhuvud någon gång ibland.. är ju van vid hästar där allt måste vänjas in låångsamt... tyckte det lät kul med  kålhuvud då det måste bli ett visst jobb att picka loss det goda. :D
Här finns:får,hästar,kaniner,marsvin,hamstrar,råttor och
hönor(mysankor),undulater,nymfparakit, hamster, geckoödlor, zoophobaslarver, syrsor, kanariefågel,diamantduvor,gerbiler,degusar,majsorm.chinchillor..just de..fiskar oxå.... :)och senaste tillskottet 2 st vattensköldpaddor :)

Lycka

• Ångermanland
Re:tåliga magar?
« Svar #1 skrivet: 07 mar-07 kl 06:39 »

Höns är som människor, de tycker
om olika saker.
Det är bara att prova sig fram.

I brist på annat kan mina, äta vitkål.
En grupp tycker om rivna morötter, andra inte.
Det kan ta tid också att prova ngt nytt.
Bjud på och se vad som passar.
Lycka till!
Hedemorahöns

Lena A

Re:tåliga magar?
« Svar #2 skrivet: 07 mar-07 kl 08:51 »
Mina hönor tycker om olika saker. En höna gillar ärtor och vägrar äta röd paprika medan hennes syster är precis tvärtom  :). Alla gillar majs. Man får pröva sig fram. Konstigt nog gillar ingen av mina morötter. Kokt ris tycker alla om, likaså makaroner och uppblött bröd.

Det skadar annars inte att ge dem litet av något i början så att de vänjer sig. Jag har inte haft problem med mina, men man vet ju inte..

Dela detta:

* Inloggade just nu

573 gäster, 4 användare (1 dolda)
mohammad.mas, Spruce Recin, Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser