Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad använda som sula?  (läst 1783 gånger)

hursomhelst

• Småland
Vad använda som sula?
« skrivet: 04 jan-14 kl 16:07 »
Hej

Jag har tänkt att sy ett par tofflor av mjukt lammskinn. men nu till sulan, vad ska man använda som tjockare, stötsämdämpade matrial som sula?
Hade tänkt att sulan skulle bestå av 3 lager. Lager 1 (från undersidan sett) skinnsidan på "skinnet, på det limmas en då sula (i material jag inte vet vad det kan heta så jag kan leta efter det. Lager 3 en likadan sula som under, men då med ullen uppåt limmad på mitten sulan. Alternativt att sula 2&3 lägges löst i toffeln så den kan tas ur och luftas/bytas.

Tacksam för hjälp!

Varg-älva

• Finland
SV: Vad använda som sula?
« Svar #1 skrivet: 19 jan-14 kl 07:45 »
Hur skulle det vara med tjock filt? Sån typ som filtstövlar är gjorda av.

tina

• Västergötland
SV: Vad använda som sula?
« Svar #2 skrivet: 20 jan-14 kl 19:17 »
 :)man får mkt stötdämpande sulor av att filta gamla ylletröjor hårt i tvätt maskinen .-har gjort det själv .riktigt stötdämpande material har jag använt i tofflor--köpt sånt som tydligen hästar har på ryggen för att avlasta -av detta har jag klippt ut sulförm--EYUUXP

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser