Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken borste till getter?  (läst 1847 gånger)

Nybo

• Västerbotten
Vilken borste till getter?
« skrivet: 28 dec-13 kl 19:00 »
Hej

Vilken borste använder ni och vad är bäst att använda har en av getterna som har liten tova?
Tack på förhand
Camilla
« Senast ändrad: 28 dec-13 kl 19:25 av Nybo »

SussiloII

• Småland
SV: Vilken borste till getter?
« Svar #1 skrivet: 28 dec-13 kl 23:13 »
Du kan ta vilken skurborste som helst :). Tovor kan du klippa bort om du vill, det kommer fler nu under vintern när getterna får längre ragg.

Nybo

• Västerbotten
« Svar #2 skrivet: 29 dec-13 kl 07:39 »
 :) Tack ska pröva.
// Camilla

Nina K

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 29 dec-13 kl 21:31 »
Använder en borste till häst. Är i plast och ligger mellan 7-10kr i butik. Köpte min på granngården för 7kr. Tror de kallas för piggborste. Har sett dem på biltema också.
« Senast ändrad: 30 dec-13 kl 17:35 av Nina K »

Bergsblomman

• Värmland
    • Hästarna i Berg
« Svar #4 skrivet: 30 dec-13 kl 00:51 »
Använder en borste till häst. Är i past och ligger mellan 7-10kr i butik. Köpte min på granngården för 7kr. Tror de kallas för piggborste. Har sett dem på biltema också.
De använder jag också! Funkar kanon. Iris har en lila och Elsa har en svart.  ;D Det enda tråkiga är jag får inte borsta Elsa för Iris för då blir hon sur, så jag borstar Elsa i smyg.  ;D o:)

Fast nu på vintern borstar jag inte alls för att inte borsta bort deras goa varma underull.

Dela detta:

* Inloggade just nu

654 gäster, 2 användare (1 dolda)
pow

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser