Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Egenföretagare visa anställd  (läst 1531 gånger)

alternaiv

• Småland
    • Tvåleriet
Egenföretagare visa anställd
« skrivet: 17 dec-13 kl 18:49 »
Kollade hur mycket jag lönejobbade förra året och det var inte många timmar och såg hur mycket jag tjänat.
Så kollade jag hur mycket jag tjänat på mitt egenföretagande som tagit 5 gånger så mycket tid och tjänat lika mycket/lite.
« Senast ändrad: 18 dec-13 kl 08:16 av alternaiv »
Tvättvålsmakare och importör av indiska tvättnötter.
www.tvaleriet.se

alternaiv

• Småland
    • Tvåleriet
SV: Egenföretagare visa anställd
« Svar #1 skrivet: 17 dec-13 kl 19:03 »
Kollade hur mycket jag lönejobbade förra året och det var inte många timmar och såg hur mycket jag tjänat.
Så kollade jag hur mycket jag tjänat på mitt egenföretagande som tagit 5 gånger så så mycket tid och tjänat lika mycket/lite.
Jag menar att det är ett jäkla slit att vara egenföretagare.
Iaf om man är tillverkare.
« Senast ändrad: 18 dec-13 kl 04:57 av alternaiv »
www.tvaleriet.se

malarmaster

• Gäst
SV: Egenföretagande visa anställd
« Svar #2 skrivet: 17 dec-13 kl 19:29 »
håller med dig,är man småföretagare så är det ett jäkla slit med många oavlönade timmar.
ett lönejobb är bättre med sjuklön,helgersättning,semesterersättning m.m.
baksidan är att man är en annans slav och kan inte göra som man vill.
det är väl den främsta anledningen att jag är kvar som egen. ulf

christelle

• Blekinge
« Svar #3 skrivet: 18 dec-13 kl 10:08 »
Lite så är det. Som egen lägger man många helt oavlönade timmar på jobbet medan om man är löneslav så får man betalt när man jobbar och semester och semesterlön.
Å andra sidan kan man kanske räkna egenföretagandet oxå lite som en hobby i vart fall om man gör nåt som man tycker är roligt och något som man är intresserad av.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 18 dec-13 kl 11:46 »
Osäkerheten, otryggheten och allt runtomkring får man med på köpet när man väljer (?) friheten. Men inkomst per timma är väldigt beroende på vad man hålls i för bransch.

Nu brukar det ju vara intresse och tillfälligheter som gör vad man hamnar inom, men hade man varit smart hade man siktat på det mest lönsamma ;D

Du får starta en flyktingförläggning och ett bemanningsföretag med fas3-are ;D Men risken finns att en vanlig hederlig människa självdör av ett sådant val ;)

alternaiv

• Småland
    • Tvåleriet
« Svar #5 skrivet: 18 dec-13 kl 12:28 »
När hobbyn har blivit ens levebröd så är det ingen hobby längre och det är inte alltid roligt när man producerar samma saker hela tiden och inte hinner göra nya sorter.
Det är mer som en livsstil och det skulle absolut inte fungerat om jag haft småbarn.

Det var skillnad när jag köpte in färdiga produkter och sålde, då kunde jag vara ledig på kvällar och på helger ibland.
Men det var ett jäkla fysiskt slit. Fattar inte hur jag orkade. 
www.tvaleriet.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

647 gäster, 1 användare
piona

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser