Jag gillar inte tunt garn, har før dålig finmotorik før det. Stickar sakta gør jag också och avundas alla snabba. Alla vanliga bebismønster ær før stickor nr 2 -2 1/2. En handarbetsaffær hær i Oslo sa att dom hade ett tjockt, fint, dyrt hæfte på engelska som var før lite tjockare garn. Køte det, 127 kr. Nu har jag stickat en halv rygg och konstanterat att det blev alldeles før brett. Mina nattkollegor som har barn sæger detsamma, alldeles før brett. Jag vet inte hur bred en niomånaders unge ær, men det stod att jag skulle lægga upp 62 maskor. Stickor nr 4. Men jag har inte det garnet som mønstret var gjort før, men kan det ha så stor betydelse? Står ju på det att det ær før stickor nr 4. Jag vill hemskt gærna ge systerdottersonen en julklappstrøja och helst byxor också. Ær det det någon som har ett bra mønster som jag få? Jag har tænkt att trøjan ska ha ett par knappar på varje axel før bebisar gilar ju inte att man drar något trångt øver huvudet. (OM jag hade en trøja i rætt storlek så skulle jag ev klara att rækna ut det, men ær ovan. Och som sagt, eftersom jag stickar sakta så avskyr jag att riva upp.) Tacksam før hjælp.