Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Priser, Dead or alive.  (läst 3447 gånger)

Själv är bäste dräng

• Östergötland
SV: Priser, Dead or alive.
« Svar #20 skrivet: 27 nov-13 kl 14:25 »
På tal om rubriken, tittade på en otrevlig länk på aftonbladet. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17918585.ab

Köp Svenskt.

Håning

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 27 nov-13 kl 14:27 »
På tal om rubriken, tittade på en otrevlig länk på aftonbladet. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17918585.ab

Köp Svenskt.
Såg det på nyheterna i morse . Jävla H&M dom har fan inga skrupler .

Maria C S

• Småland
« Svar #22 skrivet: 27 nov-13 kl 14:38 »
Fruktansvärt  :'( Fy sjutton !!  Köp svenskt. 
Svenska djur behandlas och klipps varsamt utan skador eller chocker !
Jag försökte en gång i tiden odla ull till norden men den kinesiska var så mycket billigare så det är sist och slutligen kunderna som bestämmer vem som kan finnas på marknaden.

Betala mer Köp Svenskt eller Nordiskt.

Varför ska man betala för att bo på en planet som man är född på ?

Gille

• -
« Svar #23 skrivet: 27 nov-13 kl 16:25 »
Fruktansvärt  :'( Fy sjutton !!  Köp svenskt. 
Svenska djur behandlas och klipps varsamt utan skador eller chocker !
Jag försökte en gång i tiden odla ull till norden men den kinesiska var så mycket billigare så det är sist och slutligen kunderna som bestämmer vem som kan finnas på marknaden.

Betala mer Köp Svenskt eller Nordiskt.
Finns det spinnerier i Sverige som kan ta angoraull?
Kaninuppfödare och pelargontant.

Maria C S

• Småland
« Svar #24 skrivet: 27 nov-13 kl 16:44 »
Det här är ett gammalt företag som spinner angora
http://www.madamelutuss.se/

Nu är det ju längesen jag slutade men det var tal om nån som var på gång och skulle starta spinneri för angora.. vet inte hur det gick.

Många spinnerier kan göra bland garner problemet uppstår om man vill ha 100 % angoragarn.

Sen finns det spinneri i Danmark som jag vet kan spinna ren angora, Och dom gör mycket fina och hög kvalitativa garner.
Problemet är att det är så super tunna fibrer och det kostar för företagen att ställa om den utrustning dom har för att kunna göra bland garner.

Jag vill nämna att på endel håll i världen ges ett hormon som gör att dom släpper all päls .. och då menar jag ALL PÄLS !

Sen så är det inte sant att dom blir chockade av klippningen.. dom tycker att det är jätte skönt att bli av med pälsen.
Men så klart om det ska gå fort och dom ska klippas på accord med brutal hantering med klippskador så tror jag säkert dom blir chockskadade varje gång.. fy sjutton en sån värld.
Varför ska man betala för att bo på en planet som man är född på ?

Dela detta:

* Inloggade just nu

476 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser