Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Linderödsgalt i Småland  (läst 1338 gånger)

Snyta

• Småland
    • Annas höns och kaniner.
Linderödsgalt i Småland
« skrivet: 25 nov-13 kl 12:59 »
Är det nån som har en linderödsgalt o låna ut i vår, runt feb-mars ungefär?
Eller om jag får hysa in en av mina gyltor hos nån fin "herre"  :D
Jag betalar gärna ett rimligt pris.

Drutten

• Uppland
SV: Linderödsgalt i Småland
« Svar #1 skrivet: 26 nov-13 kl 22:32 »
Taget från landtsvinet.se :
"Avelsrådet får kontinuerligt in uppgifter om vilka djur som finns tillgängliga (även lånegaltar). Det finns mycket mer att välja på än vad som annonseras ut här."

Vill du ha större grisar till hösten så är det bättre att betäcka nu i december. Då föds dom i mitten/slutet av april och hinner växa på sig lite till november/december.

/Drutten

4-ever

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 27 nov-13 kl 00:57 »
Efter att Gunnar evakuerade från hästsläpets lilla fönster i 70 km/h så kör vi honom absolut INGENSTANS mera!!
MEN om det finns damer som vill besöka honom så  o:)
Han är dock STOR och ska inte ha någon liten gylta/sugga hos sig....
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Snyta

• Småland
    • Annas höns och kaniner.
« Svar #3 skrivet: 30 nov-13 kl 13:04 »
Mina gyltor är året i mars, så jag vill inte betäcka dom för tidigt. Ska höra med avelsrådet =)

TeresG

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 22 dec-13 kl 22:19 »
Jag har en trevlig herre som gärna tar emot besök. Han är orange/vit med genbanksintyg. Går i stor hage med vindskjul.
Har genbanksintyg: Östergårdens Sixten. Är det intressant kan du maila mig på TG__90@hotmail.com.
Vi bor i Tidaholm, västra Götaland.
Med vänlig hälsning teres
Hej! Jag heter Teres och bor på en gård utanför Tidaholm, i Västra Götaland tillsammans med mina djur: kaniner,  Svarthöns, Bronskalkoner, Red Bourbon kalkoner hundar (Grand danois, Amstaff/B-C och Smålandstövare), Skruvhornsfår, Linderödsgrisar, iller, samt katter.

storäng

• man,3barn,2 hästar,får,höns,grisar.kor,hund,katt
    • Småland
« Svar #5 skrivet: 07 jan-14 kl 17:45 »
vart bor du?
bor på en liten släktgård utanför växjö m. man,3 barn,1 fjording & 1 shettis,  får,höns,vaktlar, linderödsgrisar, fjällnära kor. 1 hund,1 katt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

695 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser