Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Varmvattenberedare  (läst 1472 gånger)

Trollet

• Småland
Varmvattenberedare
« skrivet: 20 nov-13 kl 08:29 »
Hej,

Jag har ett problem med vår VVB som jag trodde vi skulle lösa med ett byte utav blandningsventilen.

Vi har varmvatten i beredaren, riktigt varmt vatten.
Men de kommer bara ut på ledningarna i max 5-7min! Sen blir det kallt.
Vi tömde beredaren och bytte blandningsventil eftersom den tidigare var för gammal och fastnat i sitt ”spjäll”.
Men detta har inte löst problemet.

Vi har fortfarande varmt vatten i beredaren men det kommer inte ut på ledningarna mer än i 5-7 minuter. Det går inte att duscha eller göra någonting egentligen.

Det känns frustrerande när vi vet att varmvattnet finns.

Vad kan det vara för problem tror ni?
Och vad är en bra lösning?

Tack så mycket på förhand

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: Varmvattenberedare
« Svar #1 skrivet: 20 nov-13 kl 17:56 »
Hur stor är beredaren?
Om den är så stor att det inte är rimligt att man verkligen duschar slut på varmvattnet så snabbt, så skulle jag i första hand gissa på att den är felkopplad - inlopp och utlopp förväxlade med varandra.

Alexn72

• Moderator
    • Skåne
« Svar #2 skrivet: 20 nov-13 kl 18:07 »
jag har varit med om att röret inne i vvb var sönderrostat och då klarar den inte av att ta den varma vattnet längst upp utan bara 1/3 av varmvattnet och sen börjar den ta av det inkommande kalla vattnet

kurt

« Svar #3 skrivet: 21 nov-13 kl 10:58 »
Hur stor är beredaren?
Om den är så stor att det inte är rimligt att man verkligen duschar slut på varmvattnet så snabbt, så skulle jag i första hand gissa på att den är felkopplad - inlopp och utlopp förväxlade med varandra.

Det låter väl som om den har fungerat tidigare och att något nu har hänt?

Dela detta:

* Inloggade just nu

456 gäster, 2 användare
ärt, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser