Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Grävling  (läst 487 gånger)

hammer

  • Inlägg: 13
Grävling
« skrivet: 28 okt-10 kl 11:14 »
hej igår kväll när jag skulle stänga till mina hönör som altid går ute dagtid, fans det bara en massa fjädrar en halvt uppäten höna i rasthagen och när jag tittar inn i hönshuset är det en fet och belåten grävling som sittar och mumsar på min lille  marie ( favohönan).... :'( blir ilsken och ledsen. 2 veckor innan andra dagen på älgjakten är det en gråhund som jager rundt med mina 7 hönor i hela trädgården , jag hör ett väldigt spektakel och en grå hund, när jag kommer springandes dit ute från fältet har den tag i en höna under en buske och en annan ligger med magen oppen på gräsmattan. jag får tag i hunden och jager den bort!!!  försöker att hitta mina höner men hittar bara lille marie som har gömt sig uppe i ett trä. dom andra 4 är borta. den som hunden höll tag i (Happy feet) klarade sig. och så lille marie. hittade dom andra hönsen dagen efter inne i ett hörn i ladugården.

men nu detta...... en grävling....... Är det någon andra som har haft besök av en grävling????

Nu  har jag 2 vetskämda hönor kvar som jag inte våger slippa ut på länge.
underbara unger, samt kor , hästar, höns, bin, bär ,kattar,och vovve .


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

365 gäster, 2 användare
Rosanne, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser