Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Åtgång av vatten?  (läst 1456 gånger)

Bara lilla jag

• Uppland
Åtgång av vatten?
« skrivet: 05 nov-13 kl 08:26 »
Jag undrar hur mycket vatten gör höns/ankor av med på en natt egentligen?
Jag har en sån vatten automat på 5l som jag fyller på kvällen när dom ska in å nanna
och den är nästan tom på morgonen. Har 10 djur. Jag förstår ju att en hel del slaskas utanför.
Jag är lite rädd att det ska bli helt slut någon natt, hur länge kan dom vara utan vatten om detta skulle
uppstå?
På dagarna när dom är ute så står det vatten lite överallt,men ja tycker dom dricker mycke ja!

Själv är bäste dräng

• Östergötland
SV: Åtgång av vatten?
« Svar #1 skrivet: 05 nov-13 kl 08:31 »
Höns gör inte av med mycket, men det gör ankor.

Kanin-Eva

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 05 nov-13 kl 10:18 »
Höns gör inte av med mycket, men det gör ankor.
Jag tror inte att ankor dricker så mycket heller. Det mesta lär du ha på golvet.
Lever min dröm på världens vackraste plats med min man, kaniner, hundar, höns och odlingar.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 05 nov-13 kl 11:19 »
Nä, inte dricker de >:(

Det bästa är nog om höns och ankor kan få ha varsina skålar. Ankorna är lite snubbiga i sin vattenhantering.

Sedan är det så att djur, och vi också, klarar sig bra utan vatten en dag, framför allt en natt. Det är ju framför allt till maten de behöver vatten, och då fyller du ju upp nytt åt dem. Givetvis blir det ett annat läge om du har dem i stekande sol utan möjlighet att gå in i skugga.

Bara lilla jag

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 05 nov-13 kl 12:59 »
Tack för era svar, självklart har dom vatten i alla möjliga byttor så alla kommer åt.
Det var mest på natten ja undrade över, för då har jag bara ett alt.
Har jag öppen skål då så badar ju ankorna där å då försvinner d ju ändå  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

549 gäster, 3 användare (1 dolda)
alfhild, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser