Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  varmluftugn  (läst 5689 gånger)

Daggkåpa

• Gäst
varmluftugn
« skrivet: 02 nov-13 kl 17:42 »
Hej!

Jag har en Elektrolux "intuition"  från 2007.  En spis med keramikhäll och tillhörande ugn alltså.
Nu har varmluft-funktionen på ugnen lagt av...varför då?  Kan man (eller reparatör) fixa det?  Själva fläkten går igång men det blir inte varmt Vilket är gôr konstigt tycker jag - för om jag har på över/undervärme så funkar värmen som den ska. Tips. Idéer?
//A-K

Saftaflaskan

• Småland
SV: varmluftugn
« Svar #1 skrivet: 12 nov-13 kl 12:03 »
Det låter som att det är nåt problem med värmeslingan som sitter vid fläkten eller nån sladd till den.

Det behövs nån som är kunnig med el. Annars är det till å krypa till korset å ta dit märkesserviceteknikern.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #2 skrivet: 12 nov-13 kl 12:41 »
Det borde vara lätt att kolla för vem som helst som inte är "elallergisk". Men kolla först att det inte är en säkring som gått, det är förargligt om man tar in hjälp då ;)

Saftaflaskan

• Småland
« Svar #3 skrivet: 12 nov-13 kl 13:10 »
Jo om det är nåt fel som går att se med blotta ögat. Men ska det mätas så ska man ha instrument och veta hur dom fungerar.

Elfel kan vara kniviga o hitta.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 12 nov-13 kl 15:11 »
Jo det krävs en multimeter och en aning intresse, men i princip räcker det med ett 79kr instrument från Biltema och fysiklektionerna från högstadiet (ack så länge sedan). Så märkesverkstan skall inte behövas.  Det är inte som när folk tror att man kan mäta sig till fel i en TV eller dator utan några extrakunskaper bara för att man har en multimeter ::)

Daggkåpa

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 12 nov-13 kl 16:12 »
Hej!  Hade glömt att jag frågade om det där...
Jo, jag kollade såklart säkringen och sånt och när jag drog fram spisen visade det sig att mus >:D varit framme och gnagt lite. Så var det med det.

Dela detta:

* Inloggade just nu

544 gäster, 2 användare (1 dolda)
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser