Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nyanlägga trädgårdsland  (läst 19811 gånger)

Gilbert

• Gäst
SV: Nyanlägga trädgårdsland
« Svar #100 skrivet: 25 nov-13 kl 12:43 »
Jag tycker inte synd om dej Gilbert, om du har både kapital, tid och fr. a. strategi! Bara att gratulera och hoppas den sista kronan aldrig fattas.

Nu får du chansen att skrika 'Fy Zlatan' en gång till .. köpefröer .. för 360 spänn! Nu kan inget sinka mig i vår.

Håning

• Gäst
« Svar #101 skrivet: 25 nov-13 kl 12:58 »
Nu får du chansen att skrika 'Fy Zlatan' en gång till .. köpefröer .. för 360 spänn! Nu kan inget sinka mig i vår.
Då ligger du i lä köpte fröer för nästan 700 spänn från Inpecta.Så det är nog ja som får Fy zlatan  i så fall .
« Senast ändrad: 25 nov-13 kl 13:46 av Castro »

Gilbert

• Gäst
« Svar #102 skrivet: 25 nov-13 kl 13:32 »
Sedär! Fröbutikerna är riktiga blodsugare.
Lika bra att ha det gjort nu så slipper man konka och vänta på saker i vår när definitivt inte vill vänta på något.

Håning

• Gäst
« Svar #103 skrivet: 25 nov-13 kl 13:51 »
Ja fröer är inte billiga i alla fall.  Precis eller att dom är tillfälligt slut av någon anledning . Så jäkla tråkigt när det händer.

Gilbert

• Gäst
« Svar #104 skrivet: 25 nov-13 kl 13:52 »
Hur drar ni upp plantor inomhus? Med plugg, plastkruka (plantstart), torvkruka, woodee etc.

Maria C S

• Småland
« Svar #105 skrivet: 25 nov-13 kl 14:08 »
 ;D Ja det kostar att ligga på topp  ;D ;D eller så lär man sig hur man tar egna GRATIS frön men en sak i taget.
Har man frön så kan man alltid byta till sig nya, kul sätt att umgås med .. fröbytar dagar kanske ??  ;D

Då ligger du i lä köpte fröer för nästan 700 spänn från Inpecta.Så det är nog ja som får Fy zlatan  i så fall .

Men utan tvekan har jag nog lagt flera tusen på frö inköp när jag körde igång.  :o ja och allt kanske inte lyckats varje år så man bör spara frön som täcker behovet för 2 år.

Varför ska man betala för att bo på en planet som man är född på ?

Håning

• Gäst
« Svar #106 skrivet: 25 nov-13 kl 14:18 »
Jo det är väll tanken att ta egna fröer .Men man måste ju lära sig först hur man gör det är ju mycket att tänka på som om dom är ettåriga eller tvååriga mm.   Kanske skulle det finnas en egen trå hur man  får till fröer av olika sorter ?
« Senast ändrad: 25 nov-13 kl 15:30 av Castro »

Vitis

• Skåne
« Svar #107 skrivet: 25 nov-13 kl 14:43 »
Hur drar ni upp plantor inomhus? Med plugg, plastkruka (plantstart), torvkruka, woodee etc.

Pluggbrätten under lysrör, Hasselfors S-Jord, sen omplantering i små fyrkantskrukor på brickor ut i fiberdukstäkta bäddar i kallväxthuset.

Bor man nära Lund, Degerberga (Östra Skåne) eller Karlskrona så kan jag rekomendera ÖSPAB.

Där kan både proffs och glada amatörer köpa material. Fiberduk i olika kvalitéer och olika typer av markduk på metervara, krukor, brätten, jord och massa annat till mer eller mindre gross-pris beroende på kvantitet.

Irellevant för er som bor halvvägs till Lappland men ändå ett tips... ist. för Plantagen, Blomsterlandet och andra krims-krams-butiker för er som bor söderut.

Gilbert

• Gäst
« Svar #108 skrivet: 25 nov-13 kl 15:11 »
Mina hemtrakter, men idag får jag handla i tätorternas krims-krams-butiker. S-jord har jag fixat, då blir det plugg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

550 gäster, 1 användare
Staem

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser