Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hur räknar man ut sin inkomst?  (läst 37313 gånger)

manna

• -
Re:hur räknar man ut sin inkomst?
« Svar #20 skrivet: 01 mar-07 kl 07:30 »
jaha, men har du koll på vad denna tråden handlar om? det verkar inte så...

Uppenbarligen inte... ::) ::) ... men...

den handlar om att kunna ge ett svar till myndigheter osv när dem ställer frågan vad du har för inkomst.

... jag gör ett försök...

Okej, så du vill lägga ut information här så att andra kan lära sig hur de räknar ut sin inkomst? Det var ju vänligt av dig. Nu vet alla blivande föräldrar dessutom hur de räknar ut sin föräldrapenning! Fast jag tror att de hellre söker sig direkt till FK för korrekt information...
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Sommartorparn

« Svar #21 skrivet: 01 mar-07 kl 11:42 »
Funderade på en sak, skruvmejseln; tror du att din sambo tycker att det är okej att du lägger ut hans inkomst på nätet? Det är ju en sak att du är ganska frispråkig med din bakgrund (uppväxtort, barndomsproblem), nuvarande situation (bostad, hälsa, ovanlig arbetsplats, bostad), intressen; vilket gör att man vid första mötet skulle identifiera dig, om det nu är något du vill. Men tala med din sambo om vad han tycker att du kan berätta om honom på nätet.

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
« Svar #22 skrivet: 01 mar-07 kl 15:11 »
ok, då kan du försöka förklara för mig hur man räknar ut föräldrapenning?
för det är krångligt har jag förstått.
Man behöver inte räkna ett smack. Man (okey, "jag" i det här fallet, du ville ju inte ha barn, nä..) lullar iväg till sin arbetsgivare och ber att få ett intyg på hur mycket jag tjänar just nu. Sen skickar jag in intyget till F-kassan, som efter en okänd tidsrymd meddelar mej i ett nådigt brev hur hög min föräldrapenning blir per dag! 80% av SGI:n är det.

Och idag har det blivit fler ägg i inkomst, men det finns sorgligt nog ingen ruta för naturainkomster på F-kassans intyg ::) ... och ännu märkligare är att hönsens värpning inte går ner till 80% bara för att jag är föräldraledig ???
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Sommartorparn

« Svar #23 skrivet: 01 mar-07 kl 19:45 »

Och idag har det blivit fler ägg i inkomst, men det finns sorgligt nog ingen ruta för naturainkomster på F-kassans intyg ::) ... och ännu märkligare är att hönsens värpning inte går ner till 80% bara för att jag är föräldraledig ???

Akta dig så de inte kvittar föräldrapenningen mot de extra äggen!

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
« Svar #24 skrivet: 05 mar-07 kl 22:00 »
Akta dig så de inte kvittar föräldrapenningen mot de extra äggen!
Jag ska passa mej mycket noga...det är väl ingen här som skvallrar :-X ;D ?
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #25 skrivet: 29 mar-07 kl 22:41 »
Jamen men men!! Ack vad jag krånglar till det nu! Om man nu råkar ha eget företag! Då ni! Räkna ut föräldrapenning ihop med försäkringskassan då ni!
Det är inte det lättaste..visst gick det..men det gällde att få tag i rätt "kärring" i luren..  ;)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Mysla

• Norrbotten
« Svar #26 skrivet: 30 mar-07 kl 00:59 »
Ojoj, spänningen tätnar. Jag är nyfiken på hur krångligt det egentligen var tess!  :)

Skytten

• Skåne
« Svar #27 skrivet: 03 apr-07 kl 10:01 »
Hur man räknar ut sin inkomst?
Vet inte och det behövs sällan, myndigheterna vet redan.
bla ränteinkomst 11 öre.  

Jag skriver under deklerationen, och har inte behövt kolla själv, snarare skattat om det är rimligt.

Varför ska de fråga om sånt de redan vet? Eller med några knapptryckningar kan lätt få reda på?

Förr fanns det en slags bostadsräkning, jag fick en blankett med min adress namn och födelsenummer på. De bad mig att fylla in namn adress och födelsenummer, samt tala om om jag bodde där.
Tyckte de va så löjligt att jag sket i det, fick ett vitesföreläggande, men jag svarade inte. De krävde aldrig in vitet.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Dela detta:

* Inloggade just nu

480 gäster, 2 användare
eriksjos, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser