Besöka "getgård" i Piteå-Skellefteå?

Startat av Leaska, 09 Okt-13 kl 12:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Leaska

Hej. Jag funderar på att flytta hem till de nordligare delarna efter några år i södra Sverige.
Om det blir så vill jag så gärna ha getter, några stycken bara. Som trevligt sällskap och för mjölk!:) Gärna lappgetter!!
Jag kommer (kanske) ha tillgång till en gård vid havet med stora ytor och lite skog.
Innan jag gör slag i saken vill jag gärna besöka någon som har getter! Någon i Luleå, Piteå, Skellefteå eller nånstans däremellan?
Hör hemskt gärna av er om det skulle passa någon. Mvh

SussiloII

Citat från: wayoutthere skrivet 09 Okt-13 kl 12:07
Hej. Jag funderar på att flytta hem till de nordligare delarna efter några år i södra Sverige.
Om det blir så vill jag så gärna ha getter, några stycken bara. Som trevligt sällskap och för mjölk!:) Gärna lappgetter!!
Jag kommer (kanske) ha tillgång till en gård vid havet med stora ytor och lite skog.
Innan jag gör slag i saken vill jag gärna besöka någon som har getter! Någon i Luleå, Piteå, Skellefteå eller nånstans däremellan?
Hör hemskt gärna av er om det skulle passa någon. Mvh

Mycket klokt - både att flytta hem och att skaffa lappgetter  :)! Jomenvisst finns folk med getter där. Kontakta www.allmogegeten.se
så får du kanske hjälp med kontakter. Lycka till !

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

544 Gäster, 0 användare